Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 31 oktober 2008 23:03

ja man kunde ju undra vart denna dag skulle sluta som den börja.. först så va syster upp redan vid 9... på hennes lediga dag, hon bruka kunna sova bort hela dagar...

men iallafall så klev oxå ja upp så vi gick på en promenad bort till kvantum, köpte lite god frukost, sen gick vi hem igen.. hann inte mer än äta lite så va de sen dax för mig å åka ner till träningen..

träna i 30 min sen hem, slänga sig i duchen å sen gick vi ner på stan å mötte mamma..

va även å kolla in lite julklappar...sen hjälpa mamma å leta lite kläder, hon hittade en riktit snygg tröja å kofta,, sen även ett par jeans oxå...

när vi va klar där va de bara å promenera hem igen...

ha vare riktigt hurtig idag...

men då fick de bli pizza till middag oxå... orkade som inte laga nåt.. å sen är de ju freda oxå....

ha fixat lite med en minnes bok nu ikväll oxå.. med en del av korten som ja framkallade...

fick dom idag, fasten brevbärarn lagt dom i fel brevinkast..

tur paketet va stort., för mina grannar är nästan aldrig där, dom ha bara lgh som en övernattningslgh...

så tur paketet inte hade kommit innanför dörren...

man bli ju lite less när dom lägger fel, undra om mer av min post ha hamnat där.. kom på att ja inte fått en försäkring.... så vem vet.. den kanske ligger hos grannen...

ja ja.. lär väl märkas...


imorn blir de fest på varvsberget...

kurre som bjuder alla som firade han på hans 50 års dag...

de ska bli kul...

bara synd ja inte kan dricka...

fast är inte så sugen heller när ja ha ont..

ska bli spännande å se hur de går till veckan när ja ska börja jobba....


nä.. nu är de helg...



Av Anna - 30 oktober 2008 13:47

Efter ja vare på jobbet idag så for ja upp till forså kvarn.. de ligger brevid där ja bodde som liten.. så tog mig en liten promenad till huset med.. men våga inte gå för nära om folket va hemma,.. dom kan ju undra va de är för knäppis som är där å tar en massa kort..

va ja sakna de huset, de skulle ja kunna tänka mig att köpa tillbaka..

om de skulle bli till salu...

konstigt hur man minns.. ja har för mig att de va en bit från huset å till kvarnen, men nu när ja va där va de ju inte långt alls..

man såg ju huset från kvarn...

men med de fina vädret som är idag å sen så va de alldeles vitt där..

åhh så fint...


lägger upp lite bilder så ni få se...


nu ska ja hast aiväg till en kompis å hjälpa till


börja jobba 25% på månda.. ja längtar...

ska bli kul å få komma tillbaka.... 



Av Anna - 29 oktober 2008 21:49

ja... fick svaret av röntgen å blodproven idag å de enda de visa va att ja har en inflammation, så min läkare tror att de är de som sitter bak i ryggen...

så fick gå hem med andra piller, som ja nu borde tåla, sen på måndag ska ja äntligen få börja jobba...

men bara 25 %, ska göra de i 2 veckor, sen blir de 50 i 2 veckor, sen 75 å till sist heltid.. då är vi inne i mitten på december...

jag hoppas de blir bra innan så från halv tid kan ja gå till heltid.. men samtidigt är de väl bra å ta de lugnt oxå...

vi kanske ha fått nya lokaler då oxå..

underlätta ju tillfrisknandet så mycke om ja får mer hjälpmedel..

ska till jobbet imorn å prata med dom..

ska bli skönt å få säga att ja ska få komma tillbaka..

bara å hoppas min rygg tycker detsamma..

men ja känner att ja har en iallafall...


kom å tänka på att sista halvåret ha inte vare lätt...

de ha inte hänt så mycke, men de som hänt ha påverkat mig en hel del...

först min rygg som ha krånglat.. knappt kunnat jobba nåt för de ha gjort så ont..vare sjukskriven titt som tätt...

ja som tyck ja vare nog ledig när ja ha vare arbetslös...

de gör de fortfrande men hur kräk less bli man inte på å bara gå hemma...

som när vi fick veta att mormor fått cancer igen.. att i dom flesta fallen är den sorten elakartad, men hon hade tur, hennes va inte de, men bara å gå vänta å inte veta nåt...

dom veckorna kändes som månader...

sen bara för någar helger igen så åkte min morbror in på sjukhuset igen för problem med hjärtat, han fick en hjärtinfarkt förra sommaren...

men som tur va så va de inge allvarligt, utan fick åka hem efter helgen...


man blir som mer medveten om hur snabbt de kan gå i livet...

hur mycke man kan missa om man inte vågar...


de har nog en del av hur ja våga göra de ja gjorde....

att ja våga erkänna för mig själv hur ja ville...

sen att ja våga erkänna de för han...

ja hoppas bara nu ja inte ha tappat en underbar vän...

ja.. livet är inte lätt...

man kan inte bestämma över sitt hjärta, men ibland önska ja att man kunde stänga av de en stund.. tills man fått svar...

får veta hur de ska bli...

ibland skulle ja vilja ha en lapp, där de står va man ska göra..

så man slipper tänka...

där de står hur de komme rå sluta så man vet om man ska engagera sig eller inte...

om hur de blir om man väntar...

men varför ha de så lätt..  :)




Av Anna - 28 oktober 2008 15:39

hur de verkligen låg till med mina öron...

gjorde även en avgjutning av öronen inför min hörapparat... så den 21 ska ja få hämta ut den...

den ska vara svart å ha små bling bling i sig..

tydligen va min hörsel lika dålig som om ja ha jobbat 70 år inom verkstad.. å aldrig haft nå hörselskydd... iallafall på dom högsta tonerna,

man har en gräns på 85 d där hörseln kan ta skada om man utsätts för de läget allt för mycket, ja hörde knappt den gränsen.. så ja förstår om ja har haft problem att höra...


hittade lite scrapbooking saker på stan.. fanns en hel del.. såva bara å välja å vraka...

men för å inte spendera alla mina pengar så köpte ja bara lite saker...

så ska se om ja kan komma på nå smarta ideér nu.. måste ha nåt å göra när ja är hemma.. less på å bara sitta rakt upp å ner...


Av Anna - 27 oktober 2008 21:45

funderar på å börja med scrapbooking.... de verka kul..

sen ha man fantasin så kan man göra mycke snyggt oxå...

funderar på å göra julkort med de i år...

ja gillar å göra snygga å olika julkort..iallafall till speciella personer...

annars funkar de å köpa färdiga oxå.. ha ja gjort en del...

ska nog ner på stan imorn efter ja ha vare på sjukhuset å kolla vad denna stad har att erbjuda inom scrapbooking..


sen gäller de bara å ha fantasi...


på sjukhuset är de koll av mina öron.. eller ja ska på hörcentralen å prova ut en hörapparat... tror ja...

iallafall om de stämmer de min läkare där ha sagt...

men om de hjäler mig mot mina öroninflammationer ska bli spännande å se...

ja.. få väl se vad de leder till imorn...



Av Anna - 26 oktober 2008 23:25

tydligen är ja de enligt ett test...

fast ja behöver inge test för å få veta de...


åhh... kollar på sex and the city the movie.. eller ha kollat.. den tog nyss slut...

insåg att ja bara tänker på Han....

de går bara inte å sluta....hur ja än försöker...

vill inte heller vara ensam men vill inte ha nån annan heller...

varför kan inte livet vara lätt???

vill ha de som slutet i filmen..


undra när den dagen ska komma?

dagen då man slipper ligga ensam i sängen,

man har nån att krypa ner till...

nån som håller om en....

ja ja...

dessa tankar som kommer....


ha insett att för första gången i mitt liv är jag svartsjuk...

ja ha ingen rätt å vara de egentligen men om ja är hos Han å nån ringer så kan jainte låta bli att bli lite svartsjuk om han pratar på ett visst vis, är så rädd att de ska sluta som de alltid gör...

jag erkänner mina innersta känslor, river försvars muren ja byggt upp för att inte bli sårad.. då händer de...

dom vill vara för sig själva, dom vill inte ha ett förhållande nu.. m.m

ja hoppas de inte händer igen...


är rädd....

vill bara att Han ska hålla om mig... å sen att de Han sa till mig den gången stämmer....men än ha ja inte fått höra nåt....


sucka... att livet inte ska vara lätt å leva....


Av Anna - 26 oktober 2008 12:28

på nya madrasser...lite mjukare va de å sova nu..lite jobbigt å kliva upp bara, man är van å dingla med benen å nu känns de som man ligger på golvet å ska upp därifrån...

för ja gjorde en liten miss då min gammla säng är ju mindre än den ja ska köpa...

så just nu står den i delar på balkongen.. nån som vill elda upp den?

är ju inte en vanlig sängstomme utan en hemmasnickrad...

åhh ja längtar tills ja ska ner på ikea å köpa sängstommen....


fick ett svar igår oxå.. så nu känns de bra igen....


hade en kanon kväll igår..

va hemma vid halv 4.. men tyvärr känns de i ryggen idag...

fast om de beror på kvällen eller nya madrasser vet ja inte....

ja hoppas så att dom hittar nåt på antingen röntgen eller proverna...

ja orka inte ha de så här längre...


de gör så ont idag....


blir nogg soffläge större delen av dan.. ha ju köpt sex and the city the movie, så ska nog se den...

va på bio å såg den..så ja ha ju sett den 1 gång iallafall :)

vill ha boxen med alla säsonger oxå, men ha önskat mig den av syrrorna i julklapp.. så ja hoppas ja får den.. enda ja vill ha...





Av Anna - 25 oktober 2008 01:32

va å köpte nya madrasser idag till min framtida säng,..

så ska hämta dom imorn, bäddmadrassen tog ja hem idag...

ska bli så skönt å sova på riktiga madrasser..

men sängstommen blir nästa månad...

man ska inte ha för mycke utgifter samma månad.. sen lär min lön bli jätte dålig nästa månad, då ska ja leva på lite av de ja fick nu så..


ja hoppas fortfarande...

inte ett ljud... men men...

är ja dum som hoppas??

sucka...


Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Skapa flashcards