Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under juni 2014

Av Anna - 25 juni 2014 18:39

Ibland är de kul att kunna glädja nån med dom små sakerna...

idag körde ja gianten på jobbet, fick inte igång willen, men hur sjutton ska ja kunna veta att man ska trycka in nödstoppen???? ha ha

men nu vet ja de :)


iallafall blev de att ja fick ta gianten och då vi höll till på gatan snett nedanför dagis så for ja å hämta junior på väg hem, med traktorn :)

gissa om att han blev lycklig å hade bråttom hem....

älskade unge :)

så kul att kunna överraska han så där, men kl va 16 och innan ja tage mig ner till garaget å bytt bil å så hade kl vare närmare halv 5...

så då hämta ja ha direkt istället :)


annars är de bara att fortsätta röja undan, se om man hinner med å dammsuga ikväll, annars ta ja de på fredakväll/natt

in i de sista :)


ikväll blir de å fixa en tårta med så man kan bjuda på imorn :)

en vanlig köpebotten med hallon ett lager å chokladmousse de andra lagret :)

sen ett lock av marsipan å en ros.

få hoppas dom gilla den :)



Av Anna - 8 juni 2014 18:54

Bara 4 veckor kvar nu tills man går på semester :)

å de innebär bara 18 arbetsdagar.... inte illa...

men kommer kännas grymt länge...

sen kommer de bara att smälla till så är semestern över :/


nu börja ja känna lite panik inför juniors kalas.. skulle beställa en tårta men personen har just nu för mycke jobb så hon hinner inte med å göra den..

rackarns....

å ja ger mig inte in på att fixa en själv.. de vet ja att ja inte klarar....

så funderar på om ja ska boka via nån annan eller???????

samtidigt kändes de behändligt via henne, eller gör ja en sån ja alltid bruka göra å få hoppas hon har tid nåt annat år...

ja ja, jag få fundera ett tag....

nån som läser här å vill ta på sig att fixa en sån där sockerpasta tårta????


sitter med min nya hårfärg i håret nu å funderar på hur de ska sluta...blir de nån skillnad eller fastnar inte denna färg???

tänkte göra slingor med så från denna kanske de inte blå så stor kontrast...

annars få ja önska mig presentkort hos frissan å styra upp håret där :) för känns som lite fel årstid för mössa ;)


åhh va ja önska ibland att ja hade en extra lön varje månad att kunna spara till resor eller annat kul...

tänk dom som slipp spara utan dom bara bokar en resa å åker...

satt å slö kolla på Kardashians, å dom åkte till Grekland... ett av mina resmål jag skulle vilja uppleva...

Grekland å Irland...

sen ekonomiskt funka turkiet och gran canaria...

men Grekland å Irland skulle ja vilja resa till under min livstid....

få se om de blir verklighet eller om de fortsätter vara en dröm....


ladda för en ny jobb vecka.. verka ska bli åska imorn så få nog komma ihåg att dra ut en del redan ikväll.. bara min gammtv som va kvar... slås den ut är de ingen fara :)

men tyvärr lär den hänga med ett tag till.....

även om ja tappar ljud på den ibland :/


jahapp.. nu ha man fastna i en film så tanken om tidig natt är bara å glömma :)

Av Anna - 4 juni 2014 23:29

Uepp.. De är ja de...
Fasten de är så många år sen....... Så hoppas ja att en dag snubbla till framför han med stor bokstav....
Vem vet.. Kanske redan ha träffat han utan att ja fatta de...
Är ju inte den smartaste å upptäcka om nån visar intresse för mig...
Ha ha... Minns en sak som hände på plattan.. Hmm.. Ja snacka om att va blind då de hände mitt framför ögonen å en annan kille upplyste mig lite snällt... Ha ha...
Vilka tider med mina grabbar...

Iallafall...kolla på Shes all that eller vad den nu hette filmen på 11an ikväll...
Finns ju en del hunkar i den filmen å ja drömmer mig bort om att en dag hitta nån som vill kämpa för mig å vill ha mitt lite knasiga jag :)

Kan vara min förkylning som gör mig lite känslig med...
Men ha ju världens sötaste kille som ikväll satt å höll om mig å undra om ja mådde bättre då?
Go ungen min.

Fatta att han snart är 4 år...
Galet va tiden springer iväg....
Å kollen igår gick super...
Han är nu 111 lång...
Är en stor kille ja ha... Å de är ja lycklig över...
Att han är frisk å full fart på :)

Min snygging :)

På tal om filmen så vill ja göra nåt med håret...
Typ få de ljusare, kanske slingor???
Sen kapa en del... Nu hänger de bara...
Men är ju så dyrt med ett besök hos frisören...
Men skulle va skönt att få unna sig...
Kanske man ska önska sig de då man fyller år???

Fast vill ju egentligen fixa de innan ja ha planer på kalas...
Hmm... En dubbel lön skulle sitta fint eller en vinst på postkoden... Undra vad som skulle hända först???

Å snart midnatt igen... Går inge bra för mig att sova tidigt å kurera kroppen...
Tur de bara är en dag kvar...

Av Anna - 2 juni 2014 21:55

Idag kan nog räknas som årets varmaste.. å vi tillbringa den i dom värsta slänterna vi har :/

uscha, å ja kom på varför ja undviker att gå i dom med trimmern.. ont i bäckenet, nacken, hand å fötter är anledningen....

men tur man ha snälla kollegor som ser hur de går för en så dom skickar en på andra jobb, även om de bara va en stund men va perfekt vila så ja kunde komma igen å göra klart....


sen ha vi visst nåt nytt ställe.. eller några nya..

få se om de tas imorn.....

eller en annan dag.. känns som de börja bli mycke nu.. ha ju umeå å vännäs kvar med.. om han inte ordnat annat folk på de...

vem vet.. få väl se vad som händer...


är ju inne i juni nu.. är ju inte så många dagar kvar innan de är dags för kalas.. eller 26, men känns lite stressigt...

på min önskelista ligger dessa saker..

 

finns säkert en del andra saker ja önska mig med... men dom kommer ja inte på just nu...

men är mest sånt där nyttosaker, å då mina börja ge vika så.. som ex. dammsugaren, ha mammas gammla, så inte konstigt den börja ge med sig....

å vill ha med ställbart rör, mamma ha de på deras å perfekt för junior å dammsuga, då man kan ställa inden för hans längd :)

sen en ny tv då den ja ha nu mer eller mindre börja ge upp.. vill inte alltid ge ljud.. å kolla på tv utan ljud är inte ok.

sen mobben skulle ha bytts för flera år sedan.. men men..

inget ja prioriterar....


juniors önskelista kan man nog göra nästan hur lång som helst men så här ser den ut för å sammanfatta några saker :)

 

han vill säkert ha en massa mera oxå å sen nåt som ja tycker, som studsmattan, den ska ja ge, så kanske ja slipper ha ahn hoppandes i sängen :)


nä, nu rullar klockan iväg igen...

dags att krypa ner i sängen å sova lite mer än dom 4 tim som blev inatt :/

imorn är de bvctid, 4 års kollen, spännande å se hur han följer sin kurva :)

han är unik, mitt mirakel :)

de bästa ja ha å ja undra va ja gjorde innan han kom???

hade ett fördjävla tråkigt liv, eller de va väl bra på sitt sätt men detta är bättre,

nu saknas bara syskon å en man, men junior undra ju vad mina andra barn heter, han hade sett de..

å vem vet.. han prata ju om en lillebror innan ja fick höra att hans pappa skulle bli pappa igen..

å sen va de väldigt mycke prat om Isak, en kille på hans dåvarande dagis, å sen få hans lillebror heta de...

ja junior säger dessutom att hos hans pappa finns de en lillasyster nu med..

så vem vet.. kanske är de fler barn på g där????

ja skulle inte bli förvånad om de skulle va så...


nä, sova va de ;)

 

finns de nån där ute som vill joina våran familj??? ;)



Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Skapa flashcards