Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under september 2016

Av Anna - 27 september 2016 18:03

Är ett ord ja ha ställt många gånger idag...
Varför är de inte bättre väder?
Varför är min energi som bort blåst?
Varför ha inte ja nån som håller om mig å säger att allt kommer bli bra?
Varför ha ja inte de kliniskt rent hemma?
Varför ha ja ingen diskmaskin?
Varför hittar ja ingen som vill ha mig lika mycke som ja vill ha han?
Varför varför varför???

Ja vissa varför kan ja svara på... men dom andra?
Finns nog ärligt ingen som kan svara på dom frågorna...

Less på å ha dom här deppdagarna med...
Men men vet att de kommer gå över å de känns bättre sen men just nu känns de tungt...
Vill ha en famn att krypa in i...
Saknar känslan av nåns armar runt mig och som håller mig hårt...
Få känna nåns andetag och lukt....

Men... först måste ja diska å städa då ja våga släppa in nån...

Tur ja ha detta å ventilera mig med så bruka kännas lite bättre efter ja fått skriva av mig...
Sen om ni orka läsa mitt svammel är en annan...
Kanske ha 0 läsare egentligen???
De skulle inte förvåna mig för ärligt vem orka läsa om min saknad efter kärlek år efter år???
Rätt så uttjatat va??

Nä, da å diska undan å sen ställa fram kaffe paketet... Uepp, har en förpackning gevalia i skåpet...
Fast där verka den inte funka så kanske funka bättre om ja ställer den på bänken??? Ha ha ha
Måste ju pröva ;)

Nä le å se glad ut så frågar folk inget.


Av Anna - 26 september 2016 21:02

De är ju rackarns va veckorna bara försvinner... vet ja ha sagt de förr å kommer nog säga de igen...
Enda tacksamma är att de snart är sommar igen...
Ha nu lite smått fått köra igång elementen :/
Måste nog investera i ett nytt snart till hallen för där skrapa de en massa om ja kör igång fläkten :/
Men så länge värmen funka så är de ok :)

Satt idag å kolla på programmet say Yes to The dress....
Å vilken dröm att få gå in i en sån butik å välja sin dröm klänning inför den stora dagen..
Undra om ja nångång får uppleva den dagen???
Känns som ja ha fastnat å står å stampar på samma ställe....
Ibland bli ja bara så less på att va singel så ja skulle nästan kunna ta första bästa som visar intresse.
Jag börja tänka på att om ja går ner i vikt å blir smalare så kommer de komma nån som vill ha mig...
Knäppt va...
För jag är ju jag... med alla mina former och kurvor...
Å visar dom intresse bara för att jag ha blivit smal så är de ju inte den jag är på insidan som dom vill ha...
Men sjukt hur tanken kan gå...
Kan inte göra mer än att hoppas på att nån dag ska de klicka lika bra för han som för mig...
Ja önskar bara att de sker mer förr än senare.

Å nä, dejtingsidor är inget för mig... vill träffa nån irl...
Ja vill känna på en gång om de finns nån chans...
För då jag tänker tillbaka så nog ha de funnits nåt där redan första gångerna jag träffade nån... sen att de ibland kunde ta några år innan ja insåg de :/

Är så sugen på att göra nåt här hemma med...
Få göra om lite... bli av med en massa saker först bara så man ha lite pengar att använda..
En postkod vinst skulle inte sitta hel fel... eller dubbla löner :)

Fast samtidigt som viljan finns men inte orken...
All energi man hade är som bortblåst...
Få se om man lyckats få igen lite efter de tyngsta är bortgjort....

Vill helst ha ett hus å pyssla på med... men men... nåndag hoppas ja att både hus å man finns i min närhet...
Men tills dess få ja njuta av lgh och katten som ska ligga i knät varje kväll <3

Försökte pyssla ihop ett pickickbord av glasspinnar.
Men få nog öva lite mer :) ha ha

For på matmarknaden å myste med junior.
Han njöt av få en massa gott å sen få välja en legolåda <3
De va nog de bästa
Vilken dröm om man hade råd att ge han en som kostar några tusen istället för bara dom som kostar några hundra..
Då kanske mamman får bygga lite med ;)
Är ju inte bara junior som vill bygga :D

Av Anna - 21 september 2016 22:22

Ja förutom dom vanliga problemen då så ha ja nu även problem med vad jag ska ha på mig på fredakväll..
Denna tanten ska ut på lokal... typ.
De blir midda med dom bästa tjejerna och efter en helt otroligt osocial vår å sommar så är ja tacksam att mamma är ledig freda så ja kunder följa med denna gång.

Är långt mellan gångerna men så är livet.

Så nu är fråganska att ska ja ha samma som sist (då ja va ut med jobbet) eller ska ja krypa låååångt in i garderoben och leta nåt plagg???
Lutar åt de förstnämnda...
Sen då... håret... som är en gigantisk utväxt, långt å livlöst...
Hinner ja rädda de innan freda???
Men hur???
Färga? ??
Klippa???
Eller bara låta de va???
De sist nämnda låter lockande...

Ha ha... tur ja kan lösa mina problem med er :)
Skor.... ha ju nya sulor i arbetsskorna? ?
Nä där ha ja inte så mycke att välja på.
Så de bli bara att se till att lämna hemmet i rätt å inte floppisarna...

Men blir lugnt då jag ska på stan med junior på lörda å kolla in matmarknaden.
Va en sväng idag å kände att ja måste låta junior uppleva de.
Han kommer vilja ha allt men lite begränsningar få de va :)

Sen blir de en lugn helg... ha den där jobbiga förkylningen som vägrar släppa och bryta ut.
Ha nyst en massa idag så den borde ha flygit iväg då, kan man tycka.
Junior är inte så jätte pigg heller men 2 dar kvar å sen helg :)
Om de inte bli tidigare men de märks...

Nu sova så man orka upp i tid...

22:22 jag önskar..............

Av Anna - 19 september 2016 21:42

Idag va de dags för fritids stängningsdag igen.
Tänk om man ändå kunde behålla sin månadslön och bara jobba medans junior va på skolan.
Va skönt de skulle va.
Men är för beroende av lönen :/

Idag fick ja träffa på dom som jobbar med att fixa till marken där paviljongen ska stå med.
Är båda en gammal kollega å en vän.
Trevligt å träffa på dom... sen nu ikväll upptäckte ja att ytterligare en från mitt gamla liv hade skickat på messenger. Dock hade han skickat i lördags å ja såg de nu.... ha ha.. snabben ja är...

Annars så rullar livet...
Förkylningen i kroppen gör sig så fint påmind så mellan besöken i tvättstugan ha ja bara suttit å fryse :/
Kan ju inte skylla på att de är kallt då de ha varit sommarvarmt idag.

Så tur de snart är helg.. om inte kroppen ha gett upp innan...
Men vi tar en dag i taget å ler å se glad ut.
Alltid lurar man nån :)

Så ikväll blev de å tända en massa ljus å ja unnar mig choklad.
Gott :)

Ha gjort klart min 4 generationers vägg med

Är min mormor högst upp, sen min mamma, sen jag då å sen junior.

Kortet på min mormor fick ja framkalla efter jag ha tagit kort på kortet då hon bara hade ett.

Den blev riktigt bra, hoppas nu bara att ja får fylla ut med fler juniorer å kanske nån senior med :)

Av Anna - 17 september 2016 19:44

Ja idag blev de det...
Efter att ha investerat i nya dammsugarpåsar så blev de å ta tag i städningen fast med ett huvud som ha känts som bomull hela dagen så har de inte gått fort..
Men fönstren ha fått sig en omgång å nu är de bara köksgolvet kvar att dammsuga å moppa.
Men de tar ja imorn.
Ska se om tvättstugan är ledig då med.

Imorn kväll är de midda hos mormor å morfar.

Men ikväll är de mys nu som gäller då jag ha hämtat hem junior från grannen.
Han ha sån tur att få va där medans ja röjde här hemma :)
Tur man ha bra grannar å junior bra kompisar :)

Ja just, juniors rum är kvar men de tar vi en annan dag :)

Känns skönt att man vågar släppa in folk igen... inte för att ja ha behövt hindra nån.
Men ha nog aldrig haft de så skitigt på golvet på toan nångång...
Men nu är de rent å fint igen :)

Min stiliga kille på svampjakten tidigare i veckan <3

Av Anna - 16 september 2016 22:39

Då är de freda kväll igen..
Den här veckan har rusat iväg som alla andra....
Även fast de ha varit en tung vecka på olika vis.
Ha nån förkylning I kroppen som vägrar bryta ut å ge upp...
Igår hade ja en hemsk huvudvärk som vägrade släppa :/
Å innan de va de örat som va på väg att bli en inflammation men med min nässpray så klarade ja mig denna gång...
Men nu är den slut så måste inhandla en ny när pengar kommer...
Den kostar 119 kr men är värt de...
Sen ha ja fryse varje kväll även då ja suttit fullt påklädd under täcket eller en filt.

Sen ha sömnen inte varit den bästa heller..

Men nu är de helg...

Måste inhandla dammsugarpåsar imorn...
Jobbig känsla då man ska dammsuga å påsen är full å man inser att de är tomt i skåpet...
De brukar aldrig hända mig..
Ja brukar alltid köpa hem i tid...
Så antingen ha ja lyckats missa eller ha ja lagt dom på nåt konstigt ställe.... å de skulle inte förvåna mig

Lätt hänt då de ibland känns som ålders demensen börjat....

En annan tung sak som varit i veckan är att i söndagskväll fick vi veta att min kusin har gått bort.
Så ha varit en tung vecka för de med...
De är inte skönt att sitta å gråta på en gräsklippare...
Tur man ha kollegor som inte märker nåt.

Sådana här gånger önska man att man inte va ensam.

Så fint skrivet att tårarna kom idag igen när jag läste den.

Nä... sova så man kan städa klart imorn..
Min lilla älskling ligger här brevid å snarkar i soffan redan.
Sängen är renbäddad iallafall....

Av Anna - 11 september 2016 22:23

Så va man hemma igen.
Veckan ha gått på tok för fort å ja längtar redan tillbaka.
Sjukt hur ett ställe kan påverka en så mycket.
Att man kan trivas så bra å både junior å katterna trivs där oxå.
Synd bara att jobb möjligheterna är väldigt begränsade där.

Förra helgen tog vi en tur på en blåsig sjö.
Va ju tvungen att testa båten och motorn :)

Sen under veckan så ha ställningen packats ihop, fixat ventilation på kallvindan (detta är isolering ala 50 talet) förstår att vi hör de mesta genom väggarna :)
Sen har vi byggt förrådstält, klippt gräsmattan en sista gång städat hela huset, byggt klädställning i källaren, städat upp ute, m.m
Mycke jobb men även nöje..
Va till dollarstore i Strömsund på onsda å va in på de mysigaste fiket där i anslutning till Ica.
Skulle kunna bo där med.

Så här såg bilen ut en morgon. Burrr... tur solen tinade fram den sedan.

I fredags kom S upp och hade med sig mormor å morfar.
Så vi bjöd på kolbullar till lunch på lörda.
De va uppskattat.

Blev en båt tur då med.

Disigt men bitvis blev de spegelblank.
Längtar till nästa sommar då vi kan testa mera :)
Å elmotorn va kanon.

Tog med mormor å morfar på en liten guidad visning.
Detta är början på tunneln till dabbsjön.
Visa även dabbsjön å dammen.
Undra när dom släpper på vattnet där? Skulle va mäktigt å se...


Sen blev de en kvälls promenad ner till ett spegelblank arksjö.
Sist mormor å morfar va upp så va de vinter.
Så kulatt dom fått se de på hösten med.

Älskar hösten med alla dess färger.
Detta har vi utanför våran stuga.

Sämre va vädret när vi lämna stugan idag.
Men vid dorotea lätta de som tur var.
Bad junior fota, så oroa er inte att ja använde mobben medans ja körde.
För hade fulltsjå att försöka se vägen bitvis. Blåst å regn är väldigt otrevligt att köra i.

Men vi kom hem å nu tro ja att ja ha gjort allt inför en ny jobb vecka.
Så dags att krypa ner brevid junior å sova.
Han skulle sova i min säng inatt å ibland så känns de bättre.
För några veckor sedan fick ja sån sjuk känsla i kroppen så de sluta med att jag kröp ner brevid han i hans säng å sov där.
Kunde inte somna före.
Sen vakna ja innan han så han märkte aldrig att ja sov där.
Har lite av den känslan ikväll med så ska krama han lite extra, tur han sover sig genom de mesta :) <3

God natt

Av Anna - 6 september 2016 22:51

Ha nu svept förbi i fullfart.
Men saker på göra listan krymper även om de kommer dit nya saker...

Men imorn tar vi en ledig dag å de blir ut på tur på 4 hjul...
Få se vart vi stannar nånstans :)

Nu ikväll fick ja uppleva ett svagt norrsken igen... knappt märkbart vissa bitar men junior fick se...
Sen kolla vi även in Karlavagnen som just nu ligger här ovanför.

De börja kännas i kropen att man gör sånt man inte är van vid...
Å sen att ligga i en tältsäng är ju inte de bästa heller :/
Somna sent å vakna tidigt....är ju inte riktigt jag :/

Idag va vi även iväg med återvinning och junior fick kolla in en skogsmaskin då dom håller på å avverka en massa här ovanför.
Så precis när vi va å lämna till skrothögen så kom han ur skogen med en massa stockar å skulle lägga upp så va bara att glömma å fara just då utan vi satte oss snällt i bagaget å kolla :)

Å regnet dök upp på eftermiddan med men då hade vi gjort klart de mesta ute.
Så snön får snart komma :)

I söndags så lyckades ja slå huvudet i vindsluckan vi hade öppnat för å fixa ventilation på vindan, å de gör fortfarande ont :/
Självklart körde ja min tjocka skalle i hörnet på den tunga luckan med...
Under att ja inte slog hål på skallen men ha inte blivit rödhårig så...
Att man ska va så klantig... men klara mig från att ramla ner från ställningen när ja rev den...
Så nån tur ha ja....
Även om den sitter långt inne ibland :/

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards