Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 31 mars 2009 10:35

Va tiden går sakta....

less man blir på å bara söka jobba å sen vänta på svar...


men men.. ska snart på stan å luncha med en f.d jobbarkompis...

de ska bli trevligt...

sen ikväll blir de en promenad igen...


jo föresten en sak ja glömt säga.. ja fått nytt smeknamn.. he he..

bland mina vänner va ja ju volvo anna tidigare.. nu är de sannab...he he..

ibland kan man ju undra va de försigår i vissas huvud...

men ja gillar han ändå.. :)


nä.. ta en dusch inna man ska på stan...


nu är de nån som raggar på mig vis sms oxå..

börja med att han skicka till fel imorse..

ja herregud.. skicka man till en helt okänd efter några sms att man är kramsjuk?

asså? vad är de här??



Av Anna - 30 mars 2009 11:10

Å äntligen pengar....

eller.. ja börja få pengar iallafall...

så nu lever man på 680 kr om dagen.. tror ja iallafall...

ska göra klart pappren tills ja ska ner på sjögatan å jobba lite..


sen kolla vilken dag de passar å tvätta..

ska göra ett nytt vecko schema...


ja... sen då?

ja blir träning å promenad oxå i vanlig ordning....


ja just.. innan ja glömmer de..

måste ju få ihop ett personligt brev å där ska man ju skriva om hur man är..

kan inte ni som läser här skriva 1 eller några ord om hur ni uppfattar mig som...

ja tänkte att de kanske blir lättare för mig då att få ihop ett personligt brev...

ja vore väldigt tacksam för hjälpen...


Av Anna - 29 mars 2009 23:54

å sen kommer månda... min första dag med pengar från a-kassan... yippie... eller nåt..

blir fullt upp imorn.. först ner på kfg kl9 sen ska ja hjälpa till på träningen från halv 2 till 4....

inte helt fel...

andra gör ju saker gratis så kan ja med.. sen kan de ju leda till nåt bra.. de vet man ju inte...

inte för dom skulle ha så mycke folk som sprang där då...

men men...


måste på stan i veckan å kolla på en vår jacka..

sen skulle ja behöva nya jeans, å nya skor..

nån som vill donera lite pengar till mig?


ja ja.. blir till å kolla på saker nu å sen när man får sista pengarna från företaget så få rman handla lite...

iallafall me de man ha råd med...


nä.. vunne en slant skulle man fått göra.., inte helt fel...


jag hoppas så mycke på postkodlotteriet...den lotten ger ja inte upp i första taget...




Av Anna - 28 mars 2009 15:36

ja herre gud.. tyck de kan sluta snöa nu.. är ju ändå plusgrader ute...

vill inte ha nå mer vinter nu...

är ju snart april.. då vill ja inte ha nån snö här.. i fjällen kan de få komma snö.. även fasten ja inte tar mig dit den här säsongen...

ja hoppas på de.. men de ser ganska mörkt ut.. finns ju inga pengar till de den här månaden å nästa månad hoppas ja att ja fått jobb...


ja få fara till sommar stugan i sommar istället...


h ainte haft nån orka alls idag...

bara legat i soffan å degat...

men fick mig en liten energi kick nyss.. kanske mest för min morbrors tjej ringde å undra om ja kunde köra ikväll.. å ja ha ju som inte några andra planer så...

nu ha ja vare ut å borstat av bilen å kört igång kupe värmarn.. vill ju sätta mig i en varm bil sen...


nä.. kanske fixa nån mat idag...

ha inte ätit än..

blir nog pasta å nån pasta sås ja köpte i veckan med kungsörnen..

ha inte sett den tidigare.. är visst bara å värma...

spännande å se om de är nåt...


köra igång nån film oxå kanske..

är ju inge bra alls på tv idag...


sen kanske se om ja orka ta tag i hyllorna eller....

kanske ja pysslar lite...




Av Anna - 28 mars 2009 10:54

Ja.. då va de lördag igen....

igår blev en kanon kväll.. först middag på public... mycke gott.. rekomenderar starkt de stället...

sen har dom ju även våran eftersökta mojito, både på flaska å sen kunde dom blanda den oxå...

inte illa..

så dit lär vi ska gå när ja ha planerat grillning här,...


hmm,... vart tog de härliga vädret vägen?

nu snöar de för fyllt.. inga stora flingor men de är ganska vitt ute..

är väl de som ska föreställa snöstorm.. he he...


undra va som händer idag då? syster å mamma å karln hennes är på väg hem iallafall... men dom lär inte vara hema fören sent ikväll..


kanske ska ta itu med hyllorna ja köpte i veckan...

mina efterlängtade hyllor, sen leta fram vilka böcker ja ska ha där...

har ju några kartonger i förrådet...


sucka.. nu är bilen översnöad oxå....

blääääää

kanske ska gå ut å plugga in kupe värmarn så man har nån värme om man ska fara iväg nåt...




Av Anna - 27 mars 2009 16:06

hmm.. nu blev de ju som lite kort om tiden..

hon kommer redan efter jobbet....

ja ja..

men ändå sitter ja kvar här..

ja ja..

snart så ska ja ta tag i livet å ge järnet...


han ringde idag om jobbet i sundsvall.. ja trodde han redan hade skickat in ansökan men dom hade valt ut 9 st nu som dom skulle skicka in så förhoppningsvis till veckan får jag veta om jobbet....

så håll tummarna för att ja får fara dit....


nä.. göra nåt nu...



Av Anna - 27 mars 2009 10:04

å inge nytt under solen...

ha inte hört nåt än om nåt jobb.. men ja fortsätter hoppas å fortsätter söka...

ska snart ner på stan med bästa malin å sötaste sixten...

eller snart å snart.. om ca 1 timmme...

idag blev de bara mackor till frulle...

orka inte engagera mig som igår...


önska man vore miljonär.. eller att man fick vinna lite pengar iallafall.. vinna så man klarar sig tills man får ett jobb...

så man inte behöver dom här karens dagarna från a-kassan...så man slipper stämplingen.. slipper bli tvingad å söka jobb i hela sverige fasten ja inte vill flytta..

 ja ja..

bara så ja klarar mig tills ja får jobb igen...


nä,. göra mig klar sen kolla in jobbsidor....

Av Anna - 26 mars 2009 20:33

fy sjutton va kall ja blev idag...

men de blev en 2 timmars promenad..

inte illa... så nu ska vi väl fortsätta med de...

imorn blir de nog en promenad mitt i dan...

är bjuden på middag på kvällen.. inte illa..

jennie som ska bjuda igen för ja bjöd henne när hon fick jobb...

så de ska bli kul...


kollar på antikrundan nu.. sen är de plus...

själv ha ja bäddat ner mig under en filt å i min morronrock....

man skulle haft nån här som värmde en...

vore inte helt fel

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Skapa flashcards