Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under april 2009

Av Anna - 25 april 2009 16:31

hade den bästa morronen på länge....

bruka inte vara så förtjust i mornar..he he

men man vaknar, kliver upp, går ut å sätter sig på ute platsen å de är lagom temperatur i skuggan...

efter ett tag märker man hur grannarna börja vakna till liv, barn som ska spela fotboll, dom går ut med hunden, grann katten kommer förbi...

så underbart...

jag vill ha de så... jag vill bo där...

men med min otur lär de ju aldrig inträffa...men jag hoppas...

ja insåg detta imorse...

varför kan ja inte inse saker tidigare för?

ja ja..


men ja kommer å leva länge på denna morron... :)

hoppas de kommer fler....


va ska ja säga.. egentligen så denna text är ju långt ifrån känslan, men de finns inga ord för att beskriva känslan ja upplevde...

ja gjorde ett försök...

sen att inse att hur man velat haft de hela sitt liv va egentligen helt fel...

ja ha alltid sagt att ja vill bo på landet, långt från grannar... men de vill ja ju inte...

ja vill bo med grannar.. sen såna där underbara grannar är ju bara ett stort +

önska å hoppas.... kan ja göra nå mer nu?

inte för stunden iallafall...



Av Anna - 23 april 2009 21:57

uepp.. är ju den undebara årstiden nu...

så ja sitter å snorar å nyser å de rinner ur ögat...

väldigt otrevligt... men va gör man inte för å få sitta i solen :)


men imorn blir ja glad iallafall.. när ja kommer att kolla mitt konto :)

va in redan ikväll å såg att ja får pengarna från Båem så ja överlever denna månad.. å bara ja kan ge faan i spendera på en massa onödigt så borde ja klara mig några månader frammåt...

bara inte bilen rasar eller nåt...

men de är bara å måste.. vet ju inte när stämplingen kommer igång... va ju bara 1 år sen ja bytte fack... så de borde inte vara nåt problem... sucka..


men men..

få väl se om nåt ha hänt då ja tänker ringa tillbaka till veckan...


imorn kanske de blir bloggning från mamma.. ska ta med datorn dit, ska hjälpa hon å lägga ut annonser på saker hon vill bli av med..

å deras dator är inge bra, seg som faan å bara hänger sig...


så ikväll blir de tidig säng..

är ju ändå inget på tv å syster kommer inte hem förren senare...




Av Anna - 23 april 2009 11:00

ja jag är lite irriterad just nu....

ringde nyss mitt nya fack för å kolla varför ja inte fick nå pengar idag.. då va de tydligen nåt som inte stämde med övergången från kommunal till metall, men hon ja prata med hade ringt kommunal om de i början på månaden, å än hade dom inte rätta till de.. så nu vet ja inte när jag får mina pengar...

hatar å vara arbetslös...

de är ju bara ren tur denna månad att jag får pengar för semester å sånt från jobbet.. annars hade ja sutte i samma sits som sist ja blev arbetslös..

utan pengar å räkningar att betala...

så nu har ja ingen aning om när ja får pengar..

lär ju ska ringa dit nästa vecka igen å kolla om de är ordnat...


bara hoppas de inte blir nå strul från båem nu oxå...

då ligger ja inte bra till...


sucka...

hatar verkligen detta....


sol idag igen.. underbart...

lär tillbringa dagen på balkongen...med solskydd :)




Av Anna - 22 april 2009 21:10

att de har blivit...har helt fastnat i tamara mckinleys bok...

fast har vare duktig å ringt de ja skulle ringa oxå...

inte för att de resultera i några besök, men fick maila iväg cvn å ska ringa tillbaka senare...


å norge är nog bara å lägga på is.. där verka de vara lika tungt som här hemma.. iallafall om man ska tro dom på bemaningsföretag ja å mamma va till idag.. inte för dom sa nå nytt... känns som de va lite inövat...typ...

ja ja..

få hoppas på nå annat jobb.. annars får ja gå ledig i sommar... få väl se va man ska göra då.. får väl klippa gräsmattor eller nåt....


nu ha vi fått iväg en katt unge till.. bara 2 kvar.. om nu inte dom här kanske vill ha 2 när dom ska kolla på dom till veckan... :)

kan vara bra med sällskap :D


ingen här som vill ha en kattunge?


saknar sällskapet...saknar han...

Av Anna - 22 april 2009 10:19

Jag har förändrat mig.. lite..

inte till utseende utan till sättet...

om ja bara jämför mig själv med hur jag va för 1.5 år sen... så känner jag att jag är mer framåt nu, jag vågar mer, jag tar för mig mer.. men visst kommer de dagar å gånger ja faller tillbaka till tysta å blyga jag...

jag har nog att tacka dom på mitt förra jobb... där fick ja lite mer skinn på näsan, de va inga krusiduller.. bara å hojta om man ville höras :)

sen trivdes jag ju så pass bra där att mitt självförtroende ökade hela tiden...

hmm.. kanske där min viktuppgång kom oxå :) he he...


nä.. inväntar mamma för vi ska ner på stan sen..

kolla med ett bemaningsföretag om norge..

sen när ja kommer hem ska ja ta mig i kragen å ringa upp företagen ja mailade tidigare...

även ringa ett annat bemaningsföretag å se hur de gick där...


sen lär ja sitta ute i solen idag oxå :)

se om man får nån färg på resten av kroppen...


hade en riktig mysko dröm inatt...

att personen undra om ja ville flytta in under helgen..men ändå skulle ja ha med mig större delen av lgh.. å förutom mina katter så hade ja även en kattunge...

vart den nu kom ifrån.. he he...

vart den där drömmem kom ifrån är de inte svårt å lista ut.. fundera en del när jag va dit igår.. :)

men men.. vet inte..


få se vad som händer å sker...


nä.. nu kommer mamma...

Av Anna - 21 april 2009 16:09

är de idag.. men inte så myc ke till värme...

men inte helt fel de heller.. då kanske ja slipper drabbas av värmeutslagen jag fick igår..

ja ja.. så är de då man ska sitta för länge i solen...


tisdag idag.. å inte fått höra om nåt jobb än...

sucka..

men dom ringde från ett bemanings företag å ville ja skulle uppdatera sidan..

hallå.. ja va ju inne förra veckan å gjorde de...

sucka...

sen ställde hon en massa frågor.. hade hon kollat in min profil hade hon sett alla svaren...

sånt kan irritera mig.. helst då vi som arbetssökande ska vara skärpt, vi ska ha koll på vilka vi ringer, se till att vi inte ställer onödiga frågor...

då tycker ja att dom ska ha de oxå...


nä.. hoppas ja får åka hemifrån ikväll...

visst de är bara å sätta sig i bilen å fara.. men ja vill ju till ett speciellt ställe... :)

få se vad som händer å sker..

lär ju märkas efteråt :)




Av Anna - 21 april 2009 11:14

ja va ska man säga om de då...

visst de va trevligt å kolla där.. men som de såg ut nu så tar dom de lugnt..

inge jobb där...

sucka.. alls känns bara jobbigt..

vill ju ha ett jobb så man får råd med saker igen.. helst nu när saaben inte vill funka.. eller är nåt med nykeln...

så få fara å kolla de på freda när ja fått pengar...

behöver ju en bil så man tar sig fram...


vette sjutton hur ja ska göra i sommar...

om inget av alla ansökningar jag har ute nu leder nån vart så kanske man ska vara ledig.. eller ledig å ledig...

få väl söka lite mått...

hoppas de dyker upp nåt gyllene tillfälle nåndag...


man skulle fått vinna lite pengar..

bara så man klarar sig nåt år om man inte få nå jobb...

så man slipper känns denna panik över hur ska man ha råd med allt?

ja ja..


ingen som vill donera lite pengar? :)

Av Anna - 20 april 2009 14:53

ja har en ganska bra lgh...

på sommaren när de är varmt ute är de oftast svalare i lgh...bara ja ger sjutton i å balkongdörren öppen så värmen kommer in...

å på vintern är den oftast varm när de är kallt ute...

första vintern i år ja haft elementet igång.. kan ha å göra med att de drar så otroligt mycke från balkongdörren.. den är inte tät...


ha inte haft nån ork alls idag...

å göra nå vettigt...

ha sutte på balkongen i solen å läst en bok...

å va längesen de va ja läste..

men gjorde ett fynd på bokrean...

3 böcker i en, av samma författare...

har läst en bok nu.. den va bra...


å känner ja mig själv lär ja snart ha läst ut dom andra oxå...he he...


snart dax för träning...känner mig inte motiverad... men ja måste..



Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Skapa flashcards