Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Anna - 10 september 2009 22:41

är ett starkt ord.. iallafall för mig.. men när ja tittar på min älskling kan ja säga att ja älskar han...

så söt...

iallafall när han ligger här brevid å sover...

blir alldeles varm i kroppen...


tänkte bara visa bild från igår när ja hade rensat den svamp ja fick med mig hem..då åt vi en hel del hos mormor med..

gott...


blev 5 små pajer idag... nu ligger 4 i frysen så ja kan ta fram då ja inte orka fixa nån mat...

men då svampen är så god blev de bara 2 kantarellpajer...oops :)

så få bjuda mormor en annan gång...

lär ju ska plocka mer så...


här nedan har vi den färdig rensade svampen...gott...

tyck de blev en läcker bild...


  

Av Anna - 10 september 2009 15:32

Ja Sverige är underbart...

med sommar då man får gå klädd i hellehå å hösten då man kan gå i bikini (om man nu ha kropp för de)

hur ska de bli på vintern då?


ja ja.. ja med den här värmen som är nu känns vintern ganska så avlägsen...tills man kommer ut i blåsten :)


va å handla idag.. diverse nyttosaker...som mat å lite annat..

sucka.... folk å köra...va bara tur ja inte blev på körd idag.. typ 2 gånger på mindre än 3 min...om ni nu är intresserad av att höra så först när ja backa ut från parkeringen så när ja mer än halva bilen ute så kommer en liten sak å kör förbi bakom.. hon va då inte uppmärksam på att ja backa.. ja förstår att hon missa min lilla bil då hon hade en mindre...

blond va hon me...ja hade inte ja bromsa å sett hon komma så hade hon kört in i mig..rätt så snabbt körde hon med...

men ja hann minsan se att hon blev ganska förvånad då hon titta upp å såg min bil..

sen när ja då backat klart å ska köra iväg så kör nästa bil ut rakt framför mig... ja vet inte av att de är stopp plikt utanför jysk??? eller ha ja missat nån skylt?

sucka...

man kan ju bli knäpp för mindre...


nä...ska ta tag i svampen.. ska förvälla mina kantareller å göra paj på dom.. å en macka eller 2 :) sen mina höstisar ligger å torkar..ska nog byta tidningspapper...

köpte burkar idag som ja ska he dom i sen...

åhh.. ja vill ut å plocka mera.. fast dom vi lämna ha nog vuxe till sig nästa vecka :D


sen bli de pölsa till middag.. gott..

ska göra små kantarell pajer å frysa in... så ja kan ta fram om ja vill ha nåt snabbt..

fundera om ja ska ta med till mormor imorn oxå... fast få nog göra en alternativ paj till morfar då.. :)

han gillar inte svamp..


nä.. ta disken först så man kan göra nåt...

blev ju lax till lunch som va kvar från förrgår..

oj oj.. huslig värre :D


trevlig läsning va?

ser att ja ökat till 27-28 unika läsare om dagen...


vilka är ni?



Av Anna - 10 september 2009 10:00

Redan???

ja.. veckorna bara försvinner...å helst om man ligger dålig några dagar...

men mår bättre nu.. men man vet ju aldrig .. de kan ju komma tillbaka...


längta tills imorn kväll.. men ha inte bestämt mig än om de bli nyktert eller onyktert...

de tar ja imorn...


idag ska ja ta mig i kragen å ringa om de där jobbet...ska hem å fixa en massa papper oxå...

sen är de dags å dammsuga här hemma oxå...

hade ett halvt grustag i sängen igår kväll...

mina små söta rullar sig ju ute i gruset å kommer sen in å lägger sig... helt underbart...


nä.. de här går ju inte..

dags å göra nåt...

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards