Mamma Annas Liv å Leverne

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Skillnad på ditt å mitt

Av Anna - 8 maj 2009 13:21

Nu blir ja lite elak igen...

va nyss till förrådet å hämta några kartonger till å göra plats för vissa kartonger som ja ska ta dit igen, då kommer en av grannarna ner, undra om ja haft påhälsning i mitt förråd, hon visar hur dom ha klippt upp hönsnätet till hennes förråd å stule saker därifrån...

vi har en låst dörr dit så de kan bara vara nån med nyckel som ha komme in..

de är tragiskt...

ja upptäcker sen att ett förråd längs in verka dom oxå ha vare i...

där är nätet oxå uppklippt å sen sat fast igen provisoriskt..


att folk inte kan se skillnad på mitt å ditt... 

nu börja man ju fundera är de nån som bor här eller har nån tappat en nyckel?

så nån ha hittat å listat ut att den hör hit eller nåt...

är ju inte så många år sen dom bytte lås, å sen dess ha de bara vare på 1orna de ha flyttat folk...

skrämmande...

ja som hade planer att ställa min gamm dator där borta, tur man inte gjorde de..

jag har ju plast runt hela mitt lilla förråd, men såg att de va uppklippt hål i hönsnätet å sen hålet i plasten så man kan kolla in va större...

de ha ja reagerat på tidigare att de har blive större.. tänkte bara de va kanske nån nyfiken granne...

men nu förstår ja varför, tur man ha för mycke saker där att dom inte orkade gå in å kolla..


nä.. hoppas de avskum som vare in kan lämna tillbaka sakerna..


fy faan säger ja då bara...


 
 
Elisabeth

Elisabeth

8 maj 2009 13:34

Jag har varit hyfsat skonad från stölder, aldrig haft inbrott personligen, men folk jag känner. Det är fruktansvärt, och skulle jag utelämna alla svordomar jag vill säga om det blir jag helt tyst...Det är hemskt när de förstör också, vet inte vad som värst, att någon främmande tar eller förstår, men att någon objuden tar sig in hos en hemskt nog.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 14 mars 2018 09:23

Efter en härlig sportlovs vecka så möts vi av beskedet att grannen ha gått bort. Endast 62 år gammal, gav hans hjärta upp...så denna vecka är tung... Det är dom grannar som verkligen öppnade sin famn för oss då vi flyttade in... Vet inte hur många...

Av Anna - 16 februari 2018 07:15

Ja här ha vi börjat kicka igång morgonen redan vid halv 6... vet inte om de är OS som hägrar för lilla damen. Eller att hon börja va hungrig den tiden. Ovant är de då man annars fått sova till 7-8 på morron Men man hinner få saker gjorda, som koll...

Av Anna - 31 januari 2018 22:31

De är ju jättekul å helst när pelletspanna väljer att bränna kretskortet på en lörda :/  Så idag kunde elektrikern komma en snabbsväng så vi kan köra pellets igen å inte på el som vi gjort sen i lördags. Nästan 3000 kostar ett nytt kort så en pos...

Av Anna - 17 januari 2018 23:17


Oxå gå på formex och titta på alla fina saker.. Få väl fundera på å starta en butik här så ja kan fara... Vet mycke som saknas men frågan är om det går... Trivs fortfarande grymt bra i huset och byn.. Lilla hjärtat blir nu 10 veckor inatt... F...

Av Anna - 30 augusti 2017 20:20

Ja nu har de snart gått 3 månader här i vilhelmina. Nog för de känna som ja bott här i några år men samtidigt upptäcker vi nya saker nästan dagligen :) Junior har nu börjat skolan och har snart gjort sin första vecka :) Han trivs och har börjat...

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards