Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 22 mars 2009 17:13

De är inte kul å vara jag idag...

har en riktig deppar dag.. de ha inte ja haft på över 1 år... inte va ja kan minnas..

tro inte ja haft nån sen jag blev fast anställd på Båem...

men tydligen är dom tillbaka nu... skrämmande...

faan.. tårarna bara rinner...

ja orkar inte...

vill kunna fara på jobbet imorn..

faan oxå...

å inte ha man nån som håller om en heller...


nä.. fara å handla nån mat...

blir nog en burgare idag.. om ja orkar gå utanför dörren..

orka inte laga nån mat iallafall...


men glömde säga en sak i förra inlägget att jag har världens bästa jobbar kompisar...( dom kommer alltid å vara de)

faan... nu kommer tårarna igen...

men jag fick jätte fina blommor av dom igår.. och ett present kort på fin inunder...

blir att ja kommer å gå dit när ja fått min sista lön...


nä.. nån mat kanske...

Av Anna - 22 mars 2009 12:26

Jag är ju bara total värdelös.. tjock, ful å äcklig...

varför vill ingen ha mig? varför leker bara killarna med mig?

jag har oxå känslor...

men om ja blir smal kanske dom slutar?

då kanske jag får nån som vill hålla o mig.. nån som vill vara med mig?


faan.. hatar egentligen dessa tankar.. men dom finns där...

mitt hjärta slog i 300 igår när ja såg han.. ja blev skakig..problem å andas...

faan att han ska se så bra ut...

å samtidigt finns de en annan i mina tankar oxå... men där vet ja inte om ja vågar...igen...

ja ja.. är less på å att få gå hem själv.. gå hem till ett ensamt hem...

vill komma hem till nån... nån som får mig å må bra..

nån där jag betyder allt...

eller bara nån som håller om mig....


idag blir en riktig soff dag...

tänker inte röra mig mycke..

imorn blir de en ny vecka med träning å promenader....

hoppas man får med sig nån bara...

inte lika kul att gå själv...




Av Anna - 21 mars 2009 10:32

Ja då va de den efterlängtade lördan...

ikväll är de fest.. eller den börja redan idag..

vid 1-2 tiden börja dom första komma.. de är kanon..

sen vid 4 är de bowling.. vid 7 ska vi käka sen blir de nog olles.. iallafall om ja får bestämma :)


va å handla lite frukost imorse.. ibland måste man få lyxa till med nybakat bröd å gott pålägg..

då träffa ja 1 av dom som kommer ikväll... så vi handla lite gott vi kan tugga på...

nu håller ja på å tvätta..

kan ju säga att ja vakna 5 imorse.. fast tvinga mig själv å somna om.. somna ju inte före 1 tror ja.. vet att kvart i 1 kolla ja på kl å ja somna ju inte då...


katterna gillar hundfodret... bra de.. de är ju lite större bitar sen kan man köpa större säckar av de...

att de inte finns så mycke säckar till katterna.. bara dom där små påsarna..

å mina äter ju en hel del..

torrfoder få alltid stå framme.. våt foder får dom 2 gånger om dan..


nä.. ta fram dammsugarn å ta bort grushögen i hallen.. sen dammet som komme fram i rummet... sen fixa lite snyggt...å sen fixa till mig själv..

hitta nå kläder å så...

sen blir de fest :)


å syster å mamma å hennes karl åker till fjällen idag... själv får ja sitta på balkongen å mysa...

när de är strålande sol vill man ju helst vara där uppe...

undra om man kanske kan få med sig nå gäng upp?

de vore kul...

men få se hur de blir om ja inte får nå jobb...

jobb går ju före...





Av Anna - 20 mars 2009 22:44

va ja längtar tills imorn..

nu längtar ja ju ännu mer ;)

fy va kul vi ska ha de...

de blev en blöt promenad...regna när vi gick, fast inte så mycke..

så nu när ja nästan ha torkat är ja hemma igen...

men ska hoppa in i en varm dusch nu å sen blir de nog liten stund framför tvn om ja orkar.. sen sängen...

ska ju tvätta imorn bitti.. eller kl 10... måste fixa lite innan oxå.. de ja inte orka fixa idag...


men fy vad söta mammas kissungar är oxå...

2 st låg å höll om varandra idag..

verka som alla 4 blir långhårig...

hade ja inte haft 2 katter här hemma redan hade ja tage 1... direkt.. eller när dom ha blive 10-12 veckor...


nä.. duschen va de..





Av Anna - 20 mars 2009 12:44

sitter här framför dumburken som nån data nörd.. orka inte göra så mycke mer heller..

men ha hett färg i huvve i allafall.. ska bli spännand eå se hur de slutar.. tog en annan nyans av den färg ja haft tidigare..

verka vara lite rött o denna... å de bruka inte sluta så bra i min skalle.. he he..

men men.. såg först när ja blanda färgen att de verka vara lite rött..


åhh äntligen börja solen titta fram...


ska nog ringa syster å kolla om hon är på väg hem eller hur de ser ut...

sen kanske börja ta tag i lgh.... om ja orkar...


måste fixa skyltar innan imorn oxå.. så folket hittar hit :D

imorn ska ja inte göra mycke..

få se hur mycke som blir gjort idag...



Av Anna - 20 mars 2009 10:09

uepp.. då va man inne på dag 2..

orka inte göra så mycke idag.. ska börja på mitt personliga brev iallafall...

sen ska ja färga håret, städa, köra syster till mamma.. kolla in kattungarna..

handla, tanka bilen, sen ska de även hinnas med en promenad...

bra promenadvänner när dom oxå tar lite insiativ...dom andra ja gått med är de ju aom bara jag som hör av mig.. känns lite drygt i längden om ja ska vara ärlig...

inte kul att bara ja ska kontakta dom jue...

då kan ja lika gärna gå själv eller hitta nya promenadvänner...

bara synd de ska vara så halt...

men men.. bara solen tinar fram så ska de väl gå bättre...

fast igår blev de att vi gick lite sent så de hann bli lite mörkt.. de va ju bra på så sätt att ja inte såg att de va halt.. he he..


ska vänta in personen som ska sätta fast ventilerna på elemnten igen oxå..

skulle bli väldigt glad om han kom idag.,.

ja blir som lite less på å vänta..

eller.. kom just på att ja ska nog leta rätt på nr å ringa å kolla...



Av Anna - 19 mars 2009 16:06

de gick ganska så snabbt på af iallafall...

ja fanns ju redan i systemet så de va bara å fylla i vad som hänt sen sist...

inte för de va så mycke.. va ju mest bara mitt truck kort, svetslicenser å heta arbeten...

men nu är de gjort iallafall.. så nu ska ja bara fylla i papper sen skicka iväg till akassan,...

men de få bli imorn..

ska snart ta en promenad, han skulle bara äta innan.. själv åt ja idag på stan så...


ringde om ett jobb idag.. de lät väldigt intressant.. så nu är de bara å hoppas att dom tycker ja låter intressant oxå så.

så måste börja skriva personliga brevet nu så man har å ge dom när å om ja får komma dit.



Av Anna - 19 mars 2009 09:17

ja.. då va man arbetslös igen...fy oxå...

men klarade gårdagen utan tårar.. fast dom va på väg flera gånger...

helst när man stämpla ut för sista gången, sista gången man stängda av svetsen, man städa arbetsplatsen...

nä.. fy oxå...


bara å hoppas de vänder efter semestern så jag får komma tillbaka..

eller att de bara går ett tag innan dom inser att jag behövs så mycke...

kommer å bli kaos på lagningn nu...

bara å hoppas dom andra påpekar de för dom på kontoret...


nä.. ska ta å kila ner på arbetsförmedlingen å skriva in mig.. sen ringa om ett jobb.. sen ut på jobbet å hämta papper...

sen blir de träning å promenad...

tur man har en del vänner som kan gå med en, när andra sviker...

inte lika kul å gå själv..

längtar nu bara tills snön försvinner så man slipper vara som bambi på hal is...

lyckades ju halka igår så...



Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards