Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg den 17 juli 2016

Av Anna - 17 juli 2016 02:03

Ja idag blev de en sväng till marknaden i åsele.
Köpa nya strumpor som alltid och sen lite ätbart :)
Som i år blev sockervadd och munk med marsmallow åt junior, kantarelltoast med västerbottenost åt oss båda.
Va junior som fick välja å sen säger han att ja nog va de gott men godare om man plockar svampen själv :)
Mitt lilla hjärta som för övrigt ha skött sig exemplariskt idag.

Sen tillbaka till stugan och lite mys innan vi drog iväg å fiska, testa utloppet till bosjön å ja de gav resultat i 4 finaöringar och sen många abbare som vi slänge tillbaka...
Är mer för ädelfisk.
Råka fastna med draget och efter att konstatera att linan bara glider på rullen så tänker ja klättra i forsen över å hämta mitt drag...
Inte de lättaste men tillslut kom ja över efter att ha gått ner till knädjupt vatten och lossat på draget så efter lite kämpande tillbaka som innebar att kläderna kom över före så kom ja tillslut över på rätt sida...
Då tar min söta son mitt spö och kastar fast draget i ett träd på andra sidan...
Nå brast de för mig... suck va arg ja blev...
Hördes säkert ner till byn...
Å efter att ja kämpat en stund så går spöt av ....
så blev utan drag ändå....
Å nu spö....

Så blir att kolla efter lönen kommit om ja ha råd att investera i de rosa på natur kompaniet som ja varit å kollat på.
De är snyggt å finns i längre modell med som ja vill ha.
Men minns inte va de kosta.... få kolla på de sen....vilket år som helst...

Fina fiskar fick vi upp... va riktigt kul :)

Syns dåligt men står mitt i forsen med sylvassa stenar och en massa hala stenar... detta va strax innan ja skicka över kläderna och mobben...
Att den inte for är ett under.
Blev ganska impad av värmen i vattnet, ja trodde de skulle va iskallt men inte då...

Mamma å junior på den rätta sidan... Tog ingen bild på forsen då jag inte ville utmana ödet för mycket... ha ha
Men ja står i mitten på en sten och de är i början av utloppet. ...

Va en riktig fin kväll.... Sådana som man kommer minnas sen när de är 30 minus här uppe.....

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards