Mamma Annas Liv å Leverne

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

4 år och 4 månader

Av Anna - 28 oktober 2014 19:16

så längesen är de junior kom till mig...

känns som han funits hela mitt liv...han har nog gett mig en del gråa hår med... men för de mesta är han söt...

som nu ikväll, han hade städat på sitt rum, å vill alltid att ja ska komma å kolla, men de bruka vara en del saker kvar på golvet å de bruka innebära en del svängar.. men nu ikväll sa ja ifrån att ja går inge mer å kolla...

varpå han sa förhandla å de sluta med att han säger, de är sista gången ja säger åt dig...

hmm.. och vad kommer hända sen??? att ja inte behöver kolla på hans rum??? sötungen, han ska försöka bestämma men de går inte så bra, men han gör söta försök :)

inte så lätt då man ska göra som mamma men de blir lite fel situation...men han är duktig nu å städar sitt rum nästan varje kväll...

så de kan ja inte klaga på.. skönt att han börja vilja ha lite orning med..

så ja bara behöver t hand om resten av lgh :)


imorn blir de åter på jobb å dagis...

tur de för denna gnäll unge hade väl dräpt mig om han skulle bli tvungen att va hemma nå mer...

han blev nog elak imorse då ja sa att han inte fick fara...

så de känns skönt att han gillar sitt dagis....

å att han vill till kompisarna :)


imorn ska ja på ubildning... ha ju fått lära mig att ramla ner... nu ska ja lära mig att ta mig upp...

chefen ringde idag å sa han ordnat en utbildning för skylift :)

så jag å ev 2 till från företaget ska gå den...

ska bli kul, så kan min höjdrädda kollega skicka upp mig istället :)

dessto ännu bättre känns de som att chefen får svårare att skicka hem mig med all den utbildning jag får :)

men å andra sidan idagens läge vet man aldrig... man kan ju gå utbildning å sen bli uppsagd för man behövs inte..

så man är aldrig säker....

men just nu känns de bra iallafall :D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 14 mars 2018 09:23

Efter en härlig sportlovs vecka så möts vi av beskedet att grannen ha gått bort. Endast 62 år gammal, gav hans hjärta upp...så denna vecka är tung... Det är dom grannar som verkligen öppnade sin famn för oss då vi flyttade in... Vet inte hur många...

Av Anna - 16 februari 2018 07:15

Ja här ha vi börjat kicka igång morgonen redan vid halv 6... vet inte om de är OS som hägrar för lilla damen. Eller att hon börja va hungrig den tiden. Ovant är de då man annars fått sova till 7-8 på morron Men man hinner få saker gjorda, som koll...

Av Anna - 31 januari 2018 22:31

De är ju jättekul å helst när pelletspanna väljer att bränna kretskortet på en lörda :/  Så idag kunde elektrikern komma en snabbsväng så vi kan köra pellets igen å inte på el som vi gjort sen i lördags. Nästan 3000 kostar ett nytt kort så en pos...

Av Anna - 17 januari 2018 23:17


Oxå gå på formex och titta på alla fina saker.. Få väl fundera på å starta en butik här så ja kan fara... Vet mycke som saknas men frågan är om det går... Trivs fortfarande grymt bra i huset och byn.. Lilla hjärtat blir nu 10 veckor inatt... F...

Av Anna - 30 augusti 2017 20:20

Ja nu har de snart gått 3 månader här i vilhelmina. Nog för de känna som ja bott här i några år men samtidigt upptäcker vi nya saker nästan dagligen :) Junior har nu börjat skolan och har snart gjort sin första vecka :) Han trivs och har börjat...

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Skapa flashcards