Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under oktober 2011

Av Anna - 21 oktober 2011 10:55

”Jag tävlar om en Wigglekart hos Fröken M – Tävla HÄR du oxå !!”

Av Anna - 21 oktober 2011 10:46

Jag tävlar om en Wigglekart hos Tuschaa.blogg.se . Var med och tävla du också.
Av Anna - 20 oktober 2011 19:05

Seriöst så fattar ja inte ett dugg va af är till för??? arbetsförmedlingen...

dom har en skylt utanför med tres teg till ditt nya jobb.. hmm.. kan säga att ingen av dom stegen funka.

ha vare å kommer att vara.,..

ja skulle ju börja praktiken imorn.. va ju planen.. men då dom slarvat bort mina papper så blir de inte förren på månda.. men nu är de klart iallafall..

så jag fick agera postman idag å ordna så nya papper fick påskrift å att dom sen kom i rätt händer...

hon sa till mig imorse att 99% av gångerna så funkar allt.. hur kommer de sig att 100% av alla gånger ja ha vare i kontakt med dom så har de strulat????????

ha ja verklöigen sån mega otur att jag hör till den där 1%en som de inte funka för.. men ja känner folk de strula för med.. så inte är de nå 99% som funka där...

snarare 995 som inte funka.. du ska ha väldigt tur om de funka där....


suck.. sen blev de springa lite på stan.. köpa mer strumpbyxor åt pojken...

nu blev de en storlek upp så han kan ha dom längre.. dom han ha nu känns som börja bli lite tajt..å skjuter han iväg i längd kan de bli problem.. så hellre några par som han kan växa i.. sen beställde ja textilfärg ja ska kladda under så han inte halka så mycke.. så få se när dom får hem den..


glömde mössan hemma å de fick ja lida för sen.. ont i örat.. men ha lättat lite på trycket där inne nu ikväll.. ja preppa med pamol, fetvadd i örat å nässprayen ja ha.. å upptäckte att den är på väg att ta slut.. å ha inge mer recept på den heller.. så måste nog fixa de...

undra om man kan göra de utan besöka läkarn????

ja jag få se...


så efter ja hämtat tvätten å gjort de klart blir de å tända ljus å sen mysa ner mig i soffan med lite go choklad :)

de få man då man är sjuk ;)

he he...


ska kolla upp nytt elavtal med.. tänker inte ha kvar de ja ha nu.. de är dyrt om ja skulle va kvar...

så ska skicka iväg en uppsägning med...

se om dom godkänner via mail eller..


Av Anna - 20 oktober 2011 18:43


"Jag tävlar om en wigglekart hos Sara, tävla här du med!"

Av Anna - 19 oktober 2011 09:10

Ny dag å med sol.. härligt.,.. idag blir de å besöka af å se om de blir nån klarhet i om ja kan börja på freda...

gaaah... hatar då folk är så sega...

tur man iallafall kan ta för sig så de händer nåt... grrrrr...


en sak.. ha ja helt missat hur dyra kläder är eller vad????

kolla in nya Halens katalogen ja fick igår, å de följde med en extra bilaga eller va man ska kalla de med lite fest kläder.. men fy sjutton va dyra kläder... flera tusenlappar å dom va inte ens snygga alla klänningar..

Nog tycker ja då Bonprix ha snyggare kläder å mycke billigare....

som tur är ha ja köp förbud på mig själv ;)

men ha sagt att då ja kommer ner i den vikt ja vill väga.. då ska ja köpa mig en snygg klänning,.,.,,

men för å återgå till halens...

sen hade dom såna där baddräkter.. eller Bodys kallas dom.. minns ja hade sån då ja va yngre.. med jeans å en jeans skjorta..

men 300 spänn å då måste man fortfarande köpa mer kläder för bodysarna som fanns där såg man ju rakt igenom...

nä.. de här med mode å kläder ha aldrig vare min stil...

ja ja.. nä.. åka upp till mamma å sen vidare..


Av Anna - 18 oktober 2011 14:08

Ja då va de dags igen för mig att få testa nya produkter från www.smartphoto.se

fd. Extra film...

Där kan man beställa nästan vad som helst med egna bilder på. du kan göra, vanliga framkallningar, tavlor, kläder, porslin m.m

Man fick 3 olika produkter att välja bland, och jag valde underlägg, som man kunde få med 6 olika bilder om man så vill, eller en å samma bild, helt fritt å välja..

 

Jag testade även denna gång att integrera med facebook,   så jag kom åt alla mina bilder jag har där, då ja nu lägger ut en massa kort så är de ju perfekt, för dom bästa bilderna lägger jag ju ut där, å slippa sitta å söka igenom alla mappar man har på datorn eller usb minnet..

så jag valde 6 olika bilder på min son..

Men här kommer ett men..

Är jätte nöjd med produkter i helhet om de inte vore för att de ha blive som blåa bläckfläckar på dom.

tog direkt kontakt med kundservice, bifogade bilder ja hade tage på mina underlägg, tyvärr inte dom bästa bilderna då man inte har sen super kamera.. men iallafall.. fick svar direkt, å dagen efter hade dom tage beslutet att skicka nya underlägg.

så snällt och så snabb service.


Fick idag hem dom nya underläggen efter bara 7 dagar exakt..och ser att de är blåa prickar på dessa med.

Så blev jätte besviken.

Så verka som man får göra såna utan bilder med blått i.

Jag har nu mailat dom igen och även bifogat nya bilder.

Så få se när dom svarar på det.

Känns inte som man vill ha nya då de bara strular.

Lite synd då jag hade tänkt beställa såna här i julklapp eftersom dom va så fina.. men få se om ja hittar kort utan blått i..eller om ja väljer något annat.

Men annars så är dom jätte fina, en hård yta där du ställer ner glaset eller koppen..och under är de kork så den ligger kvar där du lagt den.

Dom hann svara under tiden jag skrev detta, och meddelar att de va ett fel i systemet, och jag får gärna beställa igen och dom makulerar då fakturan..

Måste ju säga att detta är bra service...

Så ska nog kolla ut nya kort och se hur de blir. Å hoppas på att dom blir fina.

Då blir de att beställa julklappar.


Då man själv väljer vilka bilder man vill ha så dessa underlägg kan man ju använda i sin inredning.. man kan ha dom framme jämt..

Man behöver just inte använda dom som underlägg heller..

man kan ställa dom på en tavellist eftersom baksidan är av kork så är de ingen fara om tapeten...  



Lägger in kort från www.smartphoto.se

Då jag inte vill visa hur hemska mina bilder blev, men blir nästa gäng snyggare så lägger jag ut en bild.3dje gången gillt??? :)


Så tveka inte att beställa bara för att de strula för mig.

Ni kan ju ha bättre tur :)






Av Anna - 18 oktober 2011 09:13

Ja de blir en hemma dag igen för hjärtat.. rossla lite för mycke imorse då han hosta, å han som va nästan helt hostfri igår...

så istället för å skicka han på dagis där han inte kan sitta still.. kan han ioforsig inte hemma heller.. men då ja liks är hemma så få han va hemma med mig :)


skulle ja jobba hade han fått fare.,..

eller vare hos mormor eller mamma...


åhh.. ja slog i stortån imorse.. skulle sparka ut en katt som segar sig ut med missbedömde å slog i vitrinskåpet istället.. aj aj.. de kändes.. slog sönder nageln med.. så är öm där nu...


idag blir att städa klart i rummet.. ringa af å kolla om dom vet nåt..

orka inte fara in i detta pissväder...

ska in på stan på torsdag så..


äntligen börja de bli ljust iallafall.. så mörkt då de inte är nån sol uppe...men är glad ja bytt till vinterdäck iallafall..


ja jag vet ju va pojken ska få i julklapp.. egen dammsugare å mopp.. ska bara se vem ja kan önska de av :)

nu går han runt med mina saker, å dom är ju lite för stora för han...

söt ungen...


ska slå in hans första julklapp med...

fick hem filmen lejonkungen :)

hade ju sån tur att vinna den i en tävling å vad är då inte bättre än att slå in den som julklapp :)


Av Anna - 17 oktober 2011 18:14

tror ja att ja ha bestämd att de blir dagis för han imorn...

så ja får nå gjort... eller ska ner på underbara af å prata me dom.. se om man får nån klarhet i vad som ska hända...

å ha ju inte lust å dra med pojken dit...

tänkte på när ja sist va dit å dom kom dit från hotell å restaurang linjen å skulle göra besök...

h aha.. va ska man säga.. ja tror inte ja skulle vilja bli serverad av nån av dom...

eller ha dom som kock..

ja ja...


va inte de ja skulle skriva om...


ha gjort de igen iallafall.. möblerat om å så fint de ha blive...

myche bättre än tidigare :)

ja är ju bara bäst när de kommer till om möblering :)


så nu väntar ja bara på å bli av med lite saker.. som ska få flytta hem till mamma.. :)


tvättar med.. sen blir de soffmys å är grymt sugen på nå gott...

typ marabou premium med citron.. men uscha va go den är.. men få vänta till helgen..

är bara då de ska avnjutas sånt gott :)


nä.. nu vill pojken bada.. sen är de välling å säng.. så få man se hur mycke han sover inatt om de blir dagis imorn...

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards