Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under juni 2011

Av Anna - 8 juni 2011 21:49

å de va brevbärarn.. fick hem paketet ja beställt åt hjärtat...

en Levi´s Jacka... så snygg..

är så nöjd över köpet..


handlade den på HappyLina.se och dom ha ja läst ska stänga så nu är de 40% rabatt på alla saker dom har...

så passa på innan de tar slut :)


nu måste ja bara få hjärtat att somna sen ska ja ha en date med strykjärnet... suck...

å huvudvärk ha ja med... å inte blir de bättre av en tjurig son som vägra sova...

men men.. bara han somna så de bli lite lugnt så....

men ja skulle aldrig vilja byta bort han eller inte va med han...

är så glad att han finns i mitt liv :) mitt hjärta, mitt allt....

Av Anna - 8 juni 2011 09:52

finns de nå bättre än att få höra de ordet från sin son??? nä ja tror inte de...


å imorse då han kom å myste brevid en i sängen.. oslagbart...

å snart blir han 1 år...

mycke å planera nu...

men idag blir de å börja städa lgh.. dags att dammsuga igen...tyck ja nyss gjorde de.. en blir ju typ varannan dag man får gå runt med den...

men idag ska här plockas undan å fixa lite, måste även dra fram soffan å dammsuga under den..

fast samtidigt lockar de fina vädret...

men får dra ner å låtsas som de regna.. ha ha..


ha fått klartecken att fixa i köket.. så blir att börja ordna där...

men ja lova att kolla med en målare först...så får väl prata med min vän då...


så ja vet ju va ja ska speeda på med i veckan.. så de blir klart...


nä.. kolla om hjärtat ska sova en stund å då få ja plocka undan i lugn å ro...


ja va ska man säga.. patetiskt, lågt, löjligt.. väx upp... moget...

många ord finns de.. för sånt folk....

men ja skrattar mest.. bara för att de är så löjligt...




Av Anna - 6 juni 2011 09:10

Idag är våran dag vi ska va stolt över... sluta mesa på att inte få sjunga nationalsången för nån kan ju ta illa upp...

seriöst, Sverige är ett mesigt land då de kommer till såna saker...

nä..sjung nationalsången hur högt å hur mycke du vill, å bär våran flagga....


sen tycker ja at tman kan återinföra skol avslutningar i kyrkan...

inte för att de ha så mycke med tron att göra då man ha de, utan de beror på lokalen...

visst de finns dom som har i sin religion att dom inte får gå in i kyrkan.. men flytt hem då...

seriöst, för ja kan ju lova att skulle ja flytta med familj till dom, inte faan skulle dom sätta upp en svenk kyrka, å börja ha som vi ha...

nä vi skulle snällt få göra som dom har, annars stenar dom oss eller nå annat...


så sluta va ett sånt mes land å börja ta tillbaka en del traditioner.. tycker ja :)


idag ska vi iallafall fara å fiska, ska till Önska sjön, ca 8 mil härifrån...

mamma kommer ner om ca 40 min så då ska vi va klar.. ja gubben hennes med...

ska bli kul å fara å fiska.. se hur de är...


å den här veckan ha man koll på kontot om pengarna ha komme in...

längtar så.. för de innebär att de är närmare att få fara till Norge....


nä.. nu är de dags att göra ett ryck...


ha en underbar nationaldag :)

Av Anna - 5 juni 2011 14:08

Uepp, idag va a duktig å gick en lång promenad.. mest för att de va loppis några gator bort å sen tog vi den långa vägen hem... men skönt va de ute....

å hjärtat somna ju i vagnen så va bara för mig att gå i den takt ja kände ja ville...

underbart...


å på loppisen blev de 2 fynd.. helt perfekt...

å dom hade en massa...

fast allt behöver man ju inte...


sen spana ja på en massa hus efter vägen med.. iallafall då vi hade lämnat skogen...

finns ju så många fina hus här runt omkring..

man skulle haft pengar bara liggandes så man hade kunnat köpt ett... de hade vare perfekt...

få njuta av en gräsmatta å få göra saker utan att fråga först....

ha börjat maskera i köket nu.. så på tisdag ska ja ringa å kolla om de är ok...

fast lär nog gå bra, för dom slipper ju göra nåt.. å de tro ja dom gillar.. eller ja vet att dom gilla de...


nä.. maskera klart å sen är de mellisdags.. eller kanske gör tvärtom... de få vi se...

hjärtat ha nyss vakna så nu är de full fart på han...


å rosorna står än :)

skillnad på rosor å rosor tydligen ;) men fina är dom å ja njuter varje gång ja ser dom :)

Av Anna - 4 juni 2011 14:41

halv orkan????

suck.. tycker de kan sluta blåsa nu..inge kul...


idag blir de seriös rensning i köket innan ja ska fixa så ja kan måla över tapeten...

så skönt att ja trivs så bra här att ja känner att ja vill fixa... å helst då man ha färg redan så man inte behöver lägga ut nåt...

ja ev. slip papper bara... om inte S hittar nåt i sitt garage... han ska ha så...


nä.. mellis åt bus ungen....

ska bli så skönt då han får busa på dagis... he he.. fast a kommer sakna ihjäl mig efter han :)

Av Anna - 3 juni 2011 09:32

Kom ju på att man kanske ska lägga in en liten rexention om de ja ha buzzat...

Jag är ju då en Buzzador och får erbjudaden om nya saker att testa, å måste säga att de är kul, å sen jag är ju en som gillar att testa nya saker så de passar ju mig perfekt, å sen så jag väljer ju helt själv om ja vill testa på kampanjerna ja får skickad till mig, å oavsett hur mycke ja säger nej så spela de ingen roll..


Iallafall så jag ha fått testa på både e månad med Lovefilm och Nestles jogolina yoghurt..


Först ut blir Lovefilm.

i som inte vet så är de att man får hem film å skickar tillbaka när man vill, finns olika paket att välja på, jag fick testa 4 filmer i månaden gratis, anars kostar de 99. å ja säger att ha man tid å ser mycke film så är de ju perfekt...

men som ensamstående kan ja säga att de va inte mycke tid man fick till att se filmerna, för se dom innan man ska sova funka inte för mig, jag somnar för snabbt.. he he

men annars så tycker jag att de är bra, skönt att slippa fara till en hyr butik om man nu inte ha bil å bor granne med en...


så i de stora hela ger ja de betyget 4/5



Se kommer Nestles jogolino yoghurt


mi son älska dom, gillar att de är för lite äldre men inga bitar, annars är de mycke bitar i all mat för äldre, å min son som ite fått så mycke tänder än så är de bra, fast ha tuggar ju ändå på tandköttet :)

iallafall, bra att man kan ha med den överallt utan att tänka på att den måste kylas..

minus är väl att de är lite syrlig, de kan barn ite vilja ha..å sen att de inte finns mjölkfri...

nu ha ja inte så stor koll, men är man i barnhyllan känns de som de inte finns så mycke mjölkfritt, å sen om små barn ska äta "vuxen"produkter som är mjölkfria vet ja inte...


så i de stora hela får dom oxå 4/5


nu ser jag fram emot att få testa andra saker :)

hur ofta man får erbjudanden beror helt på hur ma passar i i deras kampajer, ibland kan de ta månader innan man blir erbjuden å ibland kan de bara ta några veckor...


vill ni oxå bli en Buzzador?


gå in på www.buzzador.com och bli medlem, ni få gärna ange att de är jag som tipsat er, å mitt användar namn är '"ishink'".









Av Anna - 3 juni 2011 00:01

"Jag tävlar hos Deliciously.se om 2000kr i värdecheckar hos Memories for life. Tävla här du med!"

Av Anna - 1 juni 2011 22:49

alla mina läsare... tydligen skriver ja nåt intressant då ni har dubblerats i antal å dessutom så kollar ni in flera gånger om dagen :)


så ett stort tack till er...


(tala gärna om vad ni vill läsa mer om här..)

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards