Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Anna - 20 juni 2009 19:16

lev med de...

ja å min stavning....ja ja.. men orka rätta då? inte ja...

nu längtar ja mest bara bort härifrån....

tänkt va skönt om man fick fara upp till stugan å sätta sig där....

gå till baksidan å bara njuta av lugnet....

slippa allt runtomkring....


men tyvärr är ja inte där uppe... ja sitter hemma i soffan...

mår lite illa nu av allt hostandes....

less är ja på de med...


undra en sak.. i den här stan.. ska man behöva bli smal å blond för å slippa vara ensam eller vadå?

ja ja.. nåndag borde de finns nån som vill ha en tjock brunett.. å ingen som bara säger de.. ja vill att nån ska mena de oxå....

man säger inte vissa saker utan att mena de.. ja skulle aldrig göra de...

ja ja...


nä.. kanske packa ihop lite å dra iväg...

rymma fältet för en stund iallafall...


måste tanka bilen oxå...uscha...


nä.. hoppas man vinner på postkodlotteriet eller får ett jobb snart...

vill att de ska bli som förr.. ja kunde handla utan att räkna efter...

hitta ja nåt ja ville ha kunde ja köpa de.. å ja hade ändå pengar kvar i slutet på månaden...

ja ja.. nåndag kanske..


nåndag måste de få bli min tur,.....


Av Anna - 20 juni 2009 11:11

ja herre gud... låste nyss igenom lite av mitt förra inlägg...

vet inte om ja ska skylla på förkylningen eller den sena timmen....

men en hel del stav fel å tappade ord...

ja ja...

inte lätt alla gånger....


men känner mig piggare idag iallafall.. bara hostan som är värre....

hatar å ha hosta men men..

ska kolla i skåpet va ja ha för piller där...om ja ha nåt som hjälper annars blir de å fara på apoteket...


börja med en dusch iallafall...

eller kanske äta?

hmmm....ja jag ha ju hela dagen på mig.. inge planer alls igen...


Av Anna - 20 juni 2009 00:44

ja då va de en ny dag....

kom för en stund sen.. ja blev kvar hela kvällen hos mormor å morfar...

inte helt fel... kul ha ja haft...

vore bara bättre om ja fått dela den med någon....

kanske nästa år???

jag hoppas på de...

men iallafall.. när vi kom till mormor å morfar så börja vi med välkomst dring, vitt vin med en jordgubbe i...eftersom ja skulle köra tog ja bara ett halvt glas...

sen ät vi strömming, de va rullströmming, stekt strömming, inlagd, lök m.m

oxå fanns de lax på bordet, sillsallad, så man åt så man storkna...

sen gick vi ut å spela kubb...de va kul...

sen in å käka jordgubbstårta som mormor fixat... sen gick vi iväg en bit å spela boule...de va kul.. ja å mormor vann :)

sen när vi  kom hem igen så blev de ost å kex....

mormor kom på att hon lagt kött i marinad som vi skulle grilla.. men de blev inget av de iår heller... inte första året de händer :)

he he..

så dom få grilla imorn...


å nu är ja hemma igen...


hade hoppats nån skulle höra av sig.. men icke då...

ja ja..

är väl som de är....

om inte den ena så kanske den adre kunnat höra av sig då-.. ingen av dessa ha svarat på mina sms om trevlig midsommar heller...

men om ja blir smal.. slipper ja va ensam då?


nä.. fy farao för å ändra på sig för nå sånt..

tyck dom inte om mig för den ja är så få de va.. :P


nä.. lägga mig i soffan å kanske sova?

går tungt å andas nu.. förmodligen hostans fel...å förkylningen....

Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards