Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 11 maj 2009 22:36

är snarare förbannad....

min syster fyller år idag.. å tydligen ha inte den där typen som ska vara våran pappa hört av sig...

om de är till mig så bryr ja mig helt ärligt inte, han ringer aldrig mig ändå..om de inte skulle vara nåt mycket speciellt...

men syster ser ändå upp till han, hon är den som far till han, ringer han kontinuerligt...

han brukar alltid vara bland dom första å höra av sig, är de nåt han inte ha glömt är de våra födelsedagar å namnsdagar...

nä.. hoppas verkligen inte han tänker strunta i henne nu...

men ska ja vara helt ärlig är ja nog inte den första som gråter...om nåt nu skulle hänt...

få väl höra imorn om syrrorna ha hört nåt...

vem vet, han kanske åkt dit för alla mysko affärer han gör oxå?

ja med min pappa, har ja ingen aning....


hmmm.. syns de så tydligt? eller?

ja behöver bara säga att de finns nån ja tycker om väldigt mycke så gissar folk på bara 1 person....

även dom som aldrig sett oss tillsammans...fast de är ju en liten stad så ryktena går ju...

ja ja...


ja kan bara hoppas på de bästa...


kanske ska skriva ett nytt brev annars...nu när ja letat fram mitt brevpapper... :)


nä.. önska ja få höra samma ord från han som hans kompisar säger till mig...



Av Anna - 11 maj 2009 16:55

syster lämnar ju mig snart, typ.. först jobba på ulvön hela sommaren, sen vill hon utomlands...så hon lär ju inte vara hemma på några år...

undra om man då ska göra om hennes säng å ha som soffa på heltid...

de skulle kunna funka..

så min slitna skinnsoffa kan ju få hamna på tippen....

vill helst köpa mig en divan soffa...

en bred... så man kan ligga 2 brevid varandra :)


så kan vara bra om man får tomt i förrådet så skulle man få råd att köpa en sån soffa nåndag, så kan man ställa in systers säng dit...

ska fortsätta med min rensning nu i veckan...

de kommer att åka ännu mera saker..

ska bli så skönt att få bort en massa...


ja, fick tvinga i mig lite mat idag igen... hittar inte matlusten?

ska de va så bara för man är kär??????????

Av Anna - 11 maj 2009 11:16

ringde nyss min a-kassa.. äntligen är de klart så ja ska få pengar på torsdag...

men ja, få väl se på torsdag hur de ser ut.. he he..

ja lär inte vara lugn förren ja sett pengarna på kontot...


lite jobbigt inatt å sova hemma...

kändes väldigt tomt...inte ens syster är hemma, hon är hemma hos mamma...


ja ja.. bara å hoppas ja får höra om nå jobb i veckan oxå...men sån tur ha ja nog aldrig...


längtar tills på freda, då blir de grillning å utgång med dom på mitt förra jobb,.. fast ja säger fortfarande jobbet, hoppas jag får komma tillbaka dit.. saknar dom som är där...

men tur ja får vara md på såna här saker ändå.. i juni ska ja med dom å bowla, de ska bli kul oxå :)


nä.. göra nå vettigt innan ja ska ner på stan kl 1...

som fortsätta min rensning från förrådet...



Av Anna - 10 maj 2009 20:19

spenderades på andra sidan berget...

hur underbart va de inte å slippa åka hem på hela helgen....

fast sen kanske man borde ha planerat bättre å haft nå andra kläder med sig, men skit samma...

fast, va ju inte planerat från början att ja skulle nånstans heller så..

men de är oftast då jag har de som bäst, dom helger som ja inte planerar, å denna va helt underbart...mest bara för att de va som varda...

men kan de bli nå annat då man spenderar den med en av sina bästa vänner?

annars va telefon väldigt tyst...ha ju inte så många i min kamratkrets som är singel nu.. eller rättare sagt.. d är bara ja som är singel av mina tjejkompisar....

sen har ju dom familj å sånt så inte konstigt dom inte har tid med mig...


nä.. ja hoppas de blir fler helger som denna..

de är en helg som kommer att finna i mitt minne länge...

tror den innehöll allt, skratt, tjafs, tårar, leende, blickar, kramar, pussar, husvagn, fest, åka å köra bil, "bad", sprit, grillning, ja de mesta...

sen va ja inte med på allt.. men de hände runt omkring mig...

nä.. ja hoppas på fler såna här helger..


fast, bara ett minus, ja ha inte vare hungrig på hela helgen..

igår åt ja inget på hela dan, fick bara i mig vatten, lika så idag.. fram tills nu ikväll..

tvinga i mig en burgare bara för ja måste äta nåt...

men mår mest illa nu...

hatar när de blir så här...

ja vill kunna äta jämt...ja ja.. tur de inte är så här nå ofta..


jag å min kropp kommer inte överrens så bra ibland känner ja....



Av Anna - 8 maj 2009 13:21

Nu blir ja lite elak igen...

va nyss till förrådet å hämta några kartonger till å göra plats för vissa kartonger som ja ska ta dit igen, då kommer en av grannarna ner, undra om ja haft påhälsning i mitt förråd, hon visar hur dom ha klippt upp hönsnätet till hennes förråd å stule saker därifrån...

vi har en låst dörr dit så de kan bara vara nån med nyckel som ha komme in..

de är tragiskt...

ja upptäcker sen att ett förråd längs in verka dom oxå ha vare i...

där är nätet oxå uppklippt å sen sat fast igen provisoriskt..


att folk inte kan se skillnad på mitt å ditt... 

nu börja man ju fundera är de nån som bor här eller har nån tappat en nyckel?

så nån ha hittat å listat ut att den hör hit eller nåt...

är ju inte så många år sen dom bytte lås, å sen dess ha de bara vare på 1orna de ha flyttat folk...

skrämmande...

ja som hade planer att ställa min gamm dator där borta, tur man inte gjorde de..

jag har ju plast runt hela mitt lilla förråd, men såg att de va uppklippt hål i hönsnätet å sen hålet i plasten så man kan kolla in va större...

de ha ja reagerat på tidigare att de har blive större.. tänkte bara de va kanske nån nyfiken granne...

men nu förstår ja varför, tur man ha för mycke saker där att dom inte orkade gå in å kolla..


nä.. hoppas de avskum som vare in kan lämna tillbaka sakerna..


fy faan säger ja då bara...


Av Anna - 8 maj 2009 11:21

Ja då har ytterligare en vecka gått...

vart tar tiden vägen???

ja den här veckan har mest gått åt till å vara irriterad på a-kassan...

bara hoppas mina papper ha komme in så ja får mina pengar nångång...

man blir ju less för mindre...


ja ja..

idag går åt till å få nån form av ordning i lgh iallafall...

måste fixa plats i förrådet så ja får bort lite kartonger från lgh...


men först äta nåt, man blir hungrig efter man tränat...



Av Anna - 7 maj 2009 19:56

blev ju inte riktigt som ja planerade...

fick hem pappren på husvagnen så jag for hem med dom till mamma, blev ju då fast med att hjälpa till i vagnen.

då de ha läkt in på ett ställe så va vi tvungna att riva en del av taket, sen ta bort den del av brädan som ruttnat sönder, fixa en ny, så  nu är de gjort, nu ska vi bara fixa ett nytt tak å sen fixa utsidan så de inte läker in nå mer...

längtar så tills vi kan börja måla den, å fixa iordning, ska måla insidan, ska sy nya fodral till kuddarna, fixa andra gardiner å lite annat,

nytt kylskåp ska de bli oxå...

de som är nu luktar inte gott, men blir väl så när den ha stått i flera år å dom haft dörren stängd...


så få se om de blir att man kan fara ut med den i år... med tanke på våran ekonomi så får vi ta saker eftersom vi har råd..


ska kolla in jotex nu om de finns nå bra 5 meters klippet...

Av Anna - 7 maj 2009 11:38

de va då fasligt va denna vecka bara fösvann... ändå kändes måndan som evighetslång...

ja ja...

idag är de riktigt kanon väder ute...

så de blir nog lite sittandes på balkongen å bara ta de lugnt...

kanske läser en bra bok... har ju letat fram alla böcker ja hade i förrådet.


kanske tar nån kartong från förrådet senare...


blev aldrig att ja gick med skräpet inatt...somna ifrån allt...

vakna med huvudvärk imorse oxå så de blev att ja sov lite länge..

men då ja sen vakna vid 9 så va huvudvärken borta...skönt...

eller länge å länge.. runt 8-9 bruka ja vakna å kliva upp...för de mesta..


drömde riktigt mysigt inatt...bara å ha nån brevid, få kramar, nån som tar på en...ja saknar de.. alldeles för längesen.......



Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards