Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Anna - 4 maj 2009 21:19

inte för ja brukar kolla så ofta på tvn men när den är borta så saknar man den.. men kom ju på att ja hade min lilla tv i garderoben...

så efter ja å syster bure ut den andra, för den åker på tippen imorn så tog vi fram min lilla tv.. å den är inte stor.. kan ja gissa på max 20 tum.. om de finns.. men de är min tv...

vad ja sålde jultidningar de året för å ha råd att köpa den.. hade även sparat min vecko peng.. på den tiden kunde ja spara :)

då sålde dom tv apparater på söderströms.. så oj oj.. de va längesen....

minns ja ville inte skriva på pappret för ja skrev så fult...fast min käre far tvinga mig..

så nu kollar vi på den....

ska fara å kolla på en större tv imorn.. fast de blir inge köp..

ska vänta å se när stämplingen kommer igång om man har råd..

annars ska ja önska mig en när ja fyller år...

eller iallafall bidrag till en :)


är ju bara 1 månad och 22 dar kvar...

tusan va tiden går fort...



Av Anna - 4 maj 2009 18:29

nope.. absolut inte...

nyss när ja å syster kolla på tv så dog den.. eller bilden försvann å sen lukta den inte så gott...

så då är man utan tv igen...

väldans tyst är de...illa...


dålig tv å inte förvarna om att den ska gå sönder...

den är ju så djävla tung oxå så ja vette sjutton om ja ha nån lust å lämna in den för lagning.. om de nu går å laga..

får söka mig efter en ny tv istället...

bara ja vet att ja börja få nå pengar kan man ju lägga lite på en ny tv...

lär nog finnas nån på blocket...


vill ju ha en sån där platt å fin tv...fast med min tur lär ja aldrig få nån...

fattas bara att datorn lägg av oxå..

då kommer ja å gråta...



Av Anna - 4 maj 2009 11:54

kan man bli mer elak? ja tror inte de...

ringer min a-kassa idag för å kolla om ja får nå pengar snart...

får då veta att eftersom ja ha vare sjukskriven måste ja ha arbetsgivarintyg längre bak än 12 månader...sen hade hon på kontoret som fixat pappret skrive ut fel, hon hade satt vecko lön istället för månadslön..men dumt att dom sa de förra gången ja ringde...

så nu ha ja ringt å bett om ett nytt, kommer å fara å hämta de sen när hon är klar, så ja får skicka de på engång..

vill ju få mina pengar nångång....


bara å hoppas de är fixat innan den sista....nog för ja klarar mig en månad till men skulle ju gärna vilja bygga upp ett sparande...

men de går ju inte så lätt när dom strular så här...


som om man hittar nån ork å leta jobb nu då? inte direkt....


Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Skapa flashcards