Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 17 januari 2009 18:47

ganska skönt å bara sitta i soffan å ta de lugnt med..

ha nyss ätit oxå ha ja fixat disken...

tänkte så syster slipper ta den igen..

ska gå med lite sopor oxå..


tro va ja ska göra sen då?

nu kollar ja på disney dax.. oj oj.. de va längesen..

först nalle puh å nu är de janne långben..


kanske ska fixa med lite kort ikväll oxå?

ha ju inte gjort nåt med dom senaste ja framkalla...


frys gör ja med..


kanske ställer sig i duschen..

man skulle haft ett stort badkar..

i mitt hus ska ja ha de..

ja ska ha mycke i mitt hus..

bara ja hittar ett nåndag..eller om ja hittar nån å flyttar in där :)


undra vem som är inne å läser från facebook?

nån som vill ge sig till känna?

eller nån annan som läser?

nyfiken som ja är :)

Av Anna - 17 januari 2009 12:11

om folk verkligen är intresserad av att läsa alla mina tankar här?


ja ja.. hade de kul igår iallafall..

blev att man sjöng lite singstar å koll apå när dom andra spela guitar hero...

å sen kolla på när folk blev fulla....

oj oj...

men kul hade ja.. he he...


ont i skallen idag bara.. men tror de ha å göra med förkylningen ja känner i kroppen...

faan ta den om den skulle få för sig å bryta ut på månda...de vägra ja...


undra va som händer ikväll då?

om de bara blir en lugn hemma kväll eller?

ska nog börja med å fara å handla nåt gått iallafall.. för den lilla peng ja ha kvar innan lönen på freda...


börja med å väcka syster å se om hon vill följa...

Av Anna - 17 januari 2009 03:14

Ja då va man hemma igen då.. oj oj.. ja jag säger då de..

ja är glad att ja va nykter ikväll.. fick sätta mig i min ioforsig kalla bil å köra hem.. men inge prat om hur ja ska ta mig hem, ja neka å köra.. kände att ja orkade inte de.. helst inte när ja ha en massa saker i bilen.. som typ halva mitt hem.. känns de som...

måste nog ta å börja ta reda på de ja ska ha kvar från bilen...


åhh va ja hoppas ja hittar en bil snart...

inte så länge kvar innan de finansiella löser sig.. ioforsig blir ja lite skuldsatt.. men de kan de vara värt för å få ha en riktig bil.. en bil som ja vet funkar.. som inte håller på å rasar ihop...

nä.. med en kaross som snart slår över till 38 tusen mil å en motor som snart slår över på 20 tusen mil.. ha den gjort sitt..

nog för den bara är knappt inkörd.. men den ha vare med om en hel del..

dax för den å få ett nytt hem.. antingen nån som vill ha reservdelar eller nån som gillar att skruva...


ja ja.. man få se när den dagen närmar sig...


fy oxå.. kallt är de..

nu skulle man haft tillgång till en öppenspis.. då hade ja eldat...

men istället få ja lägga mig i sängen brevid min håriga katt å hoppas han värmer lite..


skrämmande hur mycke hås han tappar.. under att han ha nån päls kvar..

såg att de va fullt med hår på lakanet igen där han ligger, tur så ligger han bara i ett hörn för de mesta..

å ja som renbädda i onsdags...

 blir till å dammsuga imorn..

undra om man kan dammsuga katten...


nä.. sova va de...

innan andra dumma ideer kommer upp...


hmm.. ja bara undar över en sak.. just nu iallafall..

va menade personen med de där?

sucka...



Av Anna - 16 januari 2009 17:43

Ja nu känns de att man bor i norr...

hade minus 22 grader hela dagen idag....

härligt.. men de är bara å klä sig...tur man ha kläder.. :)


ska snart hoppain i duschen.. kanske ska fara till en jobbar kompis på fest..

ha inte bestämt mig än.. men de lutar åt att ja ska fara..

inte helt fel å träffa lite folk,...


ha inte så mycke planer i helgen...

inte mer än bara ta de lugnt å vila..

känns som om ja har en fökylning på g så...

men den få gärna komma i helgen.. så är ja frisk igen tills på måndag...


Av Anna - 15 januari 2009 18:21

va ja imorse.. eller va de mest för ja va kissnödig så de va bara å kliva upp vid halv 6..

ja hoppas ja är så där pigg imorn oxå..

så ja får valsa bort sargarna ja börja med nu, sen blir de å pulvra ihop dom...

snart helg oxå..

tro va som sker då?

ja ha ingen aning...blir nog lugnt när ja inte får nå pengar förren nästa vecka..

är som lite tomt på mitt konto..eller ha 200 kr, men måste som tanka bilen å sånt oxå..

såg idag på stämpel klockan att dom ha höjt bonusen..

vi fick ju jobba ihop våran bonus..eller beroende på hur mycke flänsar vi gjorde så hamna bonusen där efter.. men nu höjde dom den en halv %, så 3.5 % extra kommer vi få nu på januari lön...

inte illa...

förm ig bli de inte så mycke när ja ha vare sjukskriven.. men nån krona extra ska man väl få...

ja jobbar nog åt stans bästa företag just nu...

än ha vi inte sagt upp nån.. vi ha däremot tage in fler folk.. vilket betyder att ja är inte sist in längre.. :)

mycke bra...

nä.. ta en dusch å sen hitta nån mat....

känner mig lite trött efter jobbet å träningen...

sen ha ja nog nån förkylning på g oxå..

kände mig inte så pigg imorse...

men kan ligga sjuk i helgen...

man skulle bara haft nån som tog hand om en då... : )


åhh.. ha så mycke tankar nu...

vet inte hur ja ska göra me nåt...

ja gillar en, men vet inte om han gillar mig?

ja gillar en annan, han säger att han gillar mig men visar de inte...

sen finns de en som säger att han gillar mig.. å ja... jag ser han bara som kompis...

är de dumt??


ja ja..

ja hoppas på nåt sker som visar mig vilken väg ja ska gå...

ibland skulle man vilja ha ett schema å följa.. när de gäller livet...


Av Anna - 14 januari 2009 19:31

ja som ksulle kliva upp tidigt imorse.. mne ja orkade inte...

va så trött.. låg å bråka med mig själv från 5 till 20 över 6...


nu kom älsklingen å la sig oxå.. i knät självklart...

han bli bara lite sur när ja inte riktar hela min uppmärksamhet mot han...

ja ja.. min lilla hårboll...


måste bädda sängen oxå.. tvättade ikväll så man få sova i rena sängkläder...

bland de bästa som finns....


Av Anna - 13 januari 2009 20:17

är nog de värsta man kan städa...

men nu är de gjort...

handskurade golvet å sen golvbrunn plocka ja upp så mycke de bara går...

uscha va slemmigt de blir av allt man ha när man duschar...


men nu är de rent å fint...


he he..vågen ja fick av min mamma är inte bara lite knäpp...

först ha ja gått upp ca 6 kilo på bara några dar.. sen nu efter ja städat hade ja gått ner 2...

undra hur de blir om ja skulle stå på den en 3dje gång....

ja litar inte alls på den..

förstår att mamma inte ville ha kvar den....

Av Anna - 13 januari 2009 17:28

de blev de idag.. i nästan 2 tim...

blev strömavbrott på hela företaget...

som tur va så hade vi inte en enda svets igång.. utan vi stod å slipa å gjorde annat...

hade inte vare så kul att köra igång igen efter 2 tim då en svets ha stått...

men men..

fick ju lite ledigt.. även om man satt på jobbet..


tro ja ska ta å lägga mig på spikmattan ikväll..

måste börj amed den igen.. ha inte lega på den sen ifjol.. he he..

äta nåt oxå.. syster är ju inte hemma å tar hand om en...



Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards