Mamma Annas Liv å Leverne

Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 16 december 2008 15:25

vart tar dagarna vägen?

man hinner ju inte mer än kliva upp så är de bäcksvart ute..

riktigt otrevligt är de iallafall....


ja ha inte gjort häften av allt ja skulle göra idag.. men man orka som inte göra nåt när de är mörkt..

inte ja iallafall fall...

men men.. ska försöka göra ett ryck..

ja ha ju börjat lite....


ha vare å skaffat saker till bilen så nu kanske ja får upp avgassystemet nån dag...

bara hoppas att de funkar...

tänker inte lägga ut pengar på att köpa en ny del, helst inte när ja bara ska ha bilen i några månader till....



Av Anna - 15 december 2008 21:09

ja.. dom planer ja hade ha de ju inte blive nåt av...

ja ja..

ha planerat länge nu å göra nåt åt skräpet på balkongen..

ha ju alla kartonger kvar där ute från mina möbler...

men få nog ta mig kragen imorn å ta dom då...

då är ja ju hemm anöstan hela dagen så, efter ja ha vare på öron första gången få ja ta å fixa de...

hoppas ja iallafall...



Av Anna - 15 december 2008 18:39

Ja, då ha man börjat jobba heltid igen oxå...

gick rätt så bra idag.. hoppa mellan båda pulver svetsarna...

men snyggt blev de.. blev väldigt nöjd över de sista svetsarna med SAF 2205 som ja gjorde...

nog för ja fick hjälp med inställningarna men ändå...

så nu är man ledig imorn,. eller ledig å ledig, ska ju inte till jobbet men ska vara på sjukhuset halva dan...

sen blir de stan å kolla lite saker... se om man kan få ner mina utgifter..

de är aldrig fel på kolla..

ha ju redan sänkt elräkningen, nu ska ja kolla om ja kan sänka min internet räkning..

mer pengar över å spara till mig :D


nu ha ja fixat in lite bilder på mina nya möbler.. om de nu va nån som va nyfiken på de..

sen ska ja ta itu å dona i lgh..

vill egentligen sova.. men de går inte...inte än iallafall...




Av Anna - 14 december 2008 13:40

alltså.. sov ja i en mangel i natt eller?

kännde mig rätt så krossad imorse när ja vakna.. eller va de för att ja inte tage mina mediciner på hela helgen...

tänkte försöka å se hur de går utan dom...

men tydligen få ja köra på dom ett tag till...

men men.. bara 4 arbetsdar till sen julledigt...

ja ha tage ledigt på tisdag då ja ska vara på sjukhuset halva dan eller mer..


oj.. nu fick ja de å släppa på båda öronen.. locket alltså.,, ha bara haft de i typ 2 veckor...

slut på näs spray ha ja med.. men få be läkarn å skriva ut mer på tisdag...

 peppar peppar ha ja inte haft en öroninflammation än.. dom brukar komma väldigt ofta på vintern..

fast ja ha vare extra duktig i år med mössa å sånt..

sen kanske näs sprayen ha hjälpt på sitt sätt med...

men så länge ja slipper ha ont är ja nöjd..


nä, tanka bilen idag å sen handla lite...


ja längtar till lön... 

Av Anna - 13 december 2008 17:31

hmm.. blev inte så lugnt som ja planerat, men ha flyttat ena ljusväggen å satt upp den andra..

sen blev de å handla, så då blev ja sugen på tacos så de köpte ja saker för å göra de.. så nu är ja proppmätt...

men gott va de..

så diska ha ja hunne med oxå.. nu ska ja bara ta disken efter maten ja laga..

ska kanske kolla vart ja ska ha dvdn oxå sen ja bytte möbler, sen kanske fixa julkorten...

är ju som snart dax å skicka dom om man ska ha dom framme före jul...


kanske ska slå in dom julklappar ja har hemma oxå.. kan ju vara bra å ha de bort gjort, å sen gå med allt skräp som är på balkongen..

ja.. mycke ja kan göra..

tur kl inte ens är 18 än..








Av Anna - 13 december 2008 12:12

ja, de slutade ganska bra igår ändå..

fast vid 22 for ja hem.. då va ja så trött å less..

fast resan hem gick ju inte direkt smärtfritt..

börja med att avgassystemet ramla av.. är ju inte första gången. men då ja inte byter upphägningen få ja skylla mig själv..

sen va de bara å sitta på helspänn å köra lugnt.. va spårigt som sjutton...

så känner mig i dag som om ja ha blive upphängd, nedsläppt å överkörd...

så de lär inte hända mycke idag...


vänta på att mamma ska hämta sin bil så ska ja köra ner min på parkeringen sen..

ska nog fara å handla lite godis...sen bara mysa ner mig i soffan å inte göra nåt.. eller jo kanske, sätta upp min nya ljusvägg å sen flytta den andra..


Av Anna - 11 december 2008 18:52

är otrevligt...

vakna vid 4 inatt å började blöda... de va inte kul.. ja ha aldrig blött så där i hela mitt liv.. inte va ja kan komma ihåg iallafall..

ibland ha man kunnat blöda lite för man ha sår efter man ha vare förkyld eller nåt, men nu så rann de...

uscha.. men de varade bara ett tag som tur va...

men ja va ganska död när ja vakna..så åkte inte förren 7 hemifrån..

då är de skönt med flex..


nu ska ja ta mig i kragen å göra nåt.. imorn är ja borta hela dagen..

blir julfest med jobbet..

de ska bli kul..

så är väl hemma nångång där på natten.. he he,..




Av Anna - 9 december 2008 17:05

på middag är man idag..

till syster.. hon ska bjuda oss syskon på middag.. vad de blir ha ja ingen aning om...

ska bli spännande å se..

gott blir de säkert...


nu ha ja fått upp mina dvd hyllor oxå..

ska bara se till att alla mina filmer hittar hem nu oxå.. sen lär de komam till fler filmer med.. he he....

mina skivor fick plats oxå..

flytta om gjorde ja med.. så de blev riktigt snyggt...

nu ska de bara bytas tv så är de ganska klart för den här gången..

sängen är iallafall jätte skön att sova i..

blir en liten skillnad att få komma upp från golvet...

lär lägga in nå bilder senare..




Presentation

Instagram

Instagram

Buzzador

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Pladder

Arkiv

RSS


Skapa flashcards